Китай явно няма да спаси продажбите на Adidas
Компанията очаква продължаващ спад на фона на втората вълна на пандемията
Гигантът за спортни облекла Adidas очаква продажбите му през последното тримесечие на 2020 г. да се понижат въпреки прогнозата за връщане към растеж в Китай, предава Reuters.
От компанията заявиха, че продажбите през третото тримесечие са се свили до 5.964 милиарда евро, докато оперативната печалба е спаднала с 12% до 794 милиона евро.
Новата вълна на пандемията вдъхва несигурност и от Adidas очакват подобни нива на спад в приходите си и през четвъртото тримесечие. Засега над 90% от магазините на бранда остават отворени.
„Докато в началото на тримесечието поехме към растеж, влошаването на пандемията в много региони по света отново изисква нашето търпение и подкрепа“, заяви главният изпълнителен директор Каспер Рорстед.
Продажбите на бранда Reebok са се свили със 7%. По-рано излезе информация, че Adidas обмисля продажбата му, но сега от компанията отказаха да коментират слуховете.
Междувременно в Китай спортният гигант очаква да се върне към предишните си нива на растеж, като прогнозира оперативна печалба за четвъртото тримесечие между 100 милиона и 200 милиона евро. В Европа продажбите на компанията са нараснали с 4% през третото тримесечие, но са спаднали с 1% в Северна Америка и с 5% в китайския регион. От друга страна обаче приходите от електронна търговия са скочили с 5%.
Въпреки някой тревожни данни главният изпълнителен директор на Adidas Каспер Рорстед коментира, че компанията трябва да се възползва от новите възможности, които ѝ се откриват в онлайн търговията.
За сравнение конкурентът Puma отчете голям скок в продажбите през третото тримесечие в Америка и Европа. Това се случи, след като магазините на компанията успяха да отворят веднага след блокадите, а онлайн продажбите им бяха шокиращо високи през пандемията.