Компания на Дейвид Бекъм излиза на борсата
Тя ще търси финансиране в размер на около 20 млн. паунда
Компанията на Дейвид Бекъм за електронни спортове Guild Esports ще излезе на лондонската фондова борса, за да събере нужните средства за разширяването си и влизането в процъфтяващия свят на онлайн игрите.
Базираната в Лондон Guild Esports, която беше учредена миналия септември и официално започна дейност преди три месеца, планира да събере 20 млн. паунда със своето IPO и да достигне оценка от 50 млн. паунда, предава британското издание The Guardian.
Приходите от пускането на акции на компанията ще бъдат използвани за набиране на онлайн играчи, инвестиране в марката Guild и разширяване на дейността, се казва в съобщението ѝ. Печеленето на парични награди в турнири е още един потенциален източник на приходи за Guild, но компанията също се надява да се възползва от славата на Бекъм, за да генерира приходи от спонсорство. Целта ѝ е да осигури 5 млн. паунда приходи от спонсорски сделки в рамките на една година и 1 млн. паунда от продажби на стоки.
Guild Esports, която набра 5 млн. паунда частно финансиране по-рано това лято, има за цел да създаде глобален франчайз, който да се състезава в големи турнири по електронни спортове, както и инфраструктура за обучение на играчи.
Бекъм, акционер-основател със значителен миноритарен дял в бизнеса, също ще използва своето „глобално влияние и последващи действия, за да подкрепи развитието на марката и бизнеса на компанията“. Дружеството възнамерява да направи отбори, които да се състезават в четири глобални онлайн игри - Fortnite, Counter-Strike: Global Offensive, Rocket League и Fifa.
Guild ще бъде първият франчайз за е-спортове, който ще се присъедини към фондовия пазар в Лондон“, обяви Карлтън Къртис, изпълнителен председател на Guild.
Чрез излизането на борсата 40% от акциите на компанията ще станат достъпни, твърдят запознати с темата лица пред Financial Times.
Аудиториите, които гледат стрийминг на игри онлайн, нарастват по време на блокадите, тъй като традиционните спортове са отменени поради пандемията, като бизнесът на електронните спортове се опитва да се възползва от повишеното внимание. Според Newzoo електронните спортове са наблюдавани от почти 500 млн. души през 2019 г. и генерират приходи от близо 1 млрд. долара.