Компанията, която промени пазара и печели от това
Без нас цените във fast food сектора щяха да са с 20% по-високи, заяви Халед Харфан, управител на Aladin Foods
Халед Харфан е сред младите бизнес лидери в България. Завършил е Американския университет в ОАЕ и от 2010 г. е мениджър на една от най-бързо и успешно развиващите се български компании - Aladin Foods. Управляващ фирма с нетен оборот за 2016 г. от 33,3 млн. лв. без ДДС и близо 1000 служители, Калед доказва, че качеството и приемливите цени са печеливш тандем, който ти позволява да растеш като производител и търговец не само тук, но отваря и вратите за международни пазари.
Aladin Foods е най-голямата българска верига за бързо хранене. Успяхте ли да промените нещо в местния пазар през последните години?
Да, Aladin Foods е българска съвременна и отворена компания, която промени културата на клиента за бързите сандвичи и закуски в страната. През годините повлияхме върху начина на приготвяне и качеството на храната не само в заведенията ни, но и в бранша. Aladin Foods допринесе значително за стандартизацията при приготвянето на дюнери и сандвичи и при конкурентите. Показахме на клиента високо ниво на работа и същевременно задържахме приемливи за пазара цени.
Станахме фактор за ценообразуване не само при баничарниците, но и при международните вериги. Без нас цените на бързата храна щяха да са с 20% по-високи. Aladin Foods e фактор на пазара и относно качеството на изпълнение.
Как една българска компания като Aladin Foods допринася за развитието на икономиката и по-добрия стандарт на живот на българина?
Фирмената политика на Aladin Foods гарантира на 100%, че всяка покупка от наш обект минава задължително през касовия апарат. Успяхме да научим всеки клиент да взима касова бележка, независимо от това дали пазарува в малък или голям търговски обект. Продължаваме да се борим с нелоялната конкуренция, но е наистина трудно. Ние сме съвестни данъкоплатци, които не работят на черно, а напротив - допринасят за развитието на икономиката в страната. Компанията ни е лоялен работодател, осигуряващ заплата на близо 1000 души. Ние приготвяме храната с отговорност към всеки клиент - при нас идват над 30 000 човека дневно и се продават близо 33 000 порции. Да, не сме перфектни и понякога грешим. Но се учим от грешките и с всеки изминал ден ставаме по-добри, а един ден ще станем и №1 по абсолютно всички критерии.
Производствените бази на компанията са важен дял от бизнеса ви. Капацитетът им само вашите нужди ли покрива?
Имаме собствени цехове за картофи и сос, фурна за арабски хляб. Имаме и транжорна за приготвяне на пилешки продукти. Производствените ни бази са оборудвани с нови машини и технологии спрямо световните стандарти. Така станахме един от най-големите производители и дистрибутори на пресни картофи, пилешки шишове, арабски питки и патентован сос “Аладин”. Доставяме суровини за сандвичи до много партньори и фирмени магазини за пилешко месо, дюнери, арабски хляб и сосове. Предвиждаме да разширим капацитета на транжорната - от 14 т да пласираме 20. Така отново ще повишим обема и ще подобрим качеството на крайния продукт.
През 2016 г. стартирахте франчайз програма. Какво би могъл да спечели един предприемач, инвестирал в обект на Aladin Foods? Какъв трябва да е размерът на инвестицията?
Интересът към франчайз програмата на Aladin Foods е голям. Често обаче хората не осъзнават реалния размер на инвестицията - средно - 1,200/кв.м за изграждане, ремонт, оборудване и франчайз такса за обект. Партньорството с Aladin Foods е подходящо за стартиращи предприемачи с интерес към fast foods сектора. Те получават пълна подкрепа и ноу-хау от нас. Aladin Foods дава рентабилност, печалби и сигурност - потвърдени от успешно откритите ни 32 обекта в страната.
Най-голямото предимство на програмата е възможността за избор между един от двата франчайз модела, спрямо финансовия ресурс и желанието за пряко ангажиране на предприемача с проекта. При първия вариант франчайзополучателят има право да открие и управлява обект под марката Aladin Foods от свое име и за своя сметка. При втория вариант той инвестира в действащ обект от веригата ни като съдружник в дружество с ограничена отговорност и не се ангажира пряко с дейността. В първия случай партньорът разполага с готов бизнес модел, а очакваната печалба е висока. Във втория случай се инвестира съгласно наличния ресурс и минималният риск би оправдал бързото възвръщане на първоначалната инвестиция.
Aladin Foods е първата българска компания, която публично се опълчи срещу корупцията. Какъв беше ефектът за вас и като цяло за бранша?
В бизнеса конкуренцията е жестока и от теб зависи дали да участваш в подобна схема, или не. Публичното ни противопоставяне има висока цена. След случая с БАБХ смятам, че ефектът за бизнеса бе положителен. След медийния шум останалите предприемачи придобиха увереност и съм сигурен, че порочните практики намаляха. Клиентите ни се припознаха в кампанията #NOCorruptionBG и ни подкрепиха. Истината е, че ако и други последват примера ни, ефектът за българското общество и икономика би бил много по-силен. Корупцията е най-големият бич за България и Aladin Foods ще продължава да се бори с нея.