КЗК глоби с над 250 хил. лв. майонеза за заблуждаваща реклама
Според комисията, компанията заблуждава потребителите с предложената ценова промоция
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) налага 253 960 лева санкция за заблуждаваща реклама на „Олинеза“ ООД. Решението е от 9 декември.
Комисията е установила, че рекламното послание „-15% е част от рекламна кампания на „Олинеза“ ООД на продукта „Олинеза трапезна майонеза“, 200 г и е едно от водещите послания в кампанията, което е поставено на билбордове на дружеството и върху опаковката на продукта посредством стикер“, казват от КЗП.
Според комисията, поведението на „Олинеза” заблуждава потребителите относно предлаганата от дружеството ценова промоция и се създава възможност за повишаване интереса на потенциалните клиенти към продукта и тяхното ориентиране към покупката му. По този начин се създава риск трайно да бъдат увредени интересите на конкурентите, производители на майонеза.
При определяне на санкцията КЗК е взела под внимание тежестта и продължителността на нарушението, както и икономическото състояние на ответното дружество.