КЗК погна Fashion Days за фалшиви намаления
Преди промоциите стоките стрували по-евтино
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е открила производство за нелоялна конкуренция срещу сайта за модни стоки Fashion Days, става ясно от съобщение на сайта на КЗК. Ведомството се е самосезирало заради промоция за великденските празници.
Кампанията предоставяла на клиентите 25% отстъпка за всички продукти, при поръчка над 130 лв. и след въвеждане на промокод.
Според КЗК обаче цените на стоките били по-ниски непосредствено преди намалението, а в конкретните дни били значително завишени.
Така например според разпечатка на комисията от 27 април боти и сандали на определена марка стрували по 119,90 лв. в периода на празничното намаление 25-30 април 2016 г.
Цените на същите продукти непосредствено преди промоцията били по 82,90 лв., сочи справка на КЗК от 24 април.
Същото нарушение е установено и за 2 модела сандали от друга марка. Цените им били съответно 136,90 и 106,90 лв. в дните на намаление, а преди това по 97,90 лв. и 77,90 лв., пише в. „24 часа”.
Според антимонополния орган така се заблуждавали потребителите, че дадена стока не може да бъде купена по-изгодно от сайта Fashion Days извън дните на намаление или пък да бъде намерена на по-ниска цена в друг сайт.
Предстои експертите на Петко Николов да проучат дали действията на „Фешън дейс шопинг” ЕООД, която е собственик на сайта, са недобросъвестна търговска практика.
Зарена Кънчева, брандмениджър за България на Fashion Days, обясни пред вестника, че са започнали вътрешна проверка по случая. Компанията ще излезе с позиция, след като от КЗК се произнесат официално.
Групата Fashion Days е създадена в Швейцария през 2009 г. Тя оперира в България, Унгария и Румъния. През октомври 2015 г., бе купена от eMAG, един от големите електронни магазини у нас. Той вече беше глобен от КЗК за подобно нарушение и заблуждаваща реклама по време на Черния петък. Санкцията беше малко над 551 хил. лв.
Тогава собственикът на магазина - румънската Dante International, бе обвинена, че е заблудила потребителите, че eMAG прави „най-големите” намаления и продава продуктите на „най-изгодни” цени. В същото време в деня на промоцията цените на стоките, които тя обхваща, се повишавали.