КЗП: Имаше множесто основателни сигнали за фалшиви намаления
Имало е случаи на отказ на някои търговци да приемат рекламация, коментира председателят Димитър Маргаритов
~ 1 мин.
По-голямата част от сигналите за фалшиви намаления са били основателни, каза в сутрешния блок на БНТ председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов след проверките в петък и през уикенда.
Около 30 са били случаите на изкуствени намаления след Черния петък в България. "Имаше някои случаи на отказ от рекламации на някои търговци и нежелание да се върнат стоки при онлайн магазини, което е незаконно, ще има санкции при такива случаи", каза Маргаритов.
"Активността на потребителите нараства, според нашите данни, но има още какво да се желае, има социални групи, които не искат да се въвличат в процеса ба подаване на жалби. Но колкото повече хора се намесят, толкова по-активно ще можем да се намесваме", добави той.
Председателят на КЗП коментира бъдеща платформа "Аз - клиентът", която ще позволи комуникация както между потребителите, така и между купувач и търговец. "Ние се присъединихме към тази инициатива, за да можем да оправдаем доверието на тези, които са реагирали при некоректно поведение от страна на търговеца", обясни Маргаритов.
Около 30 са били случаите на изкуствени намаления след Черния петък в България. "Имаше някои случаи на отказ от рекламации на някои търговци и нежелание да се върнат стоки при онлайн магазини, което е незаконно, ще има санкции при такива случаи", каза Маргаритов.
"Активността на потребителите нараства, според нашите данни, но има още какво да се желае, има социални групи, които не искат да се въвличат в процеса ба подаване на жалби. Но колкото повече хора се намесят, толкова по-активно ще можем да се намесваме", добави той.
Председателят на КЗП коментира бъдеща платформа "Аз - клиентът", която ще позволи комуникация както между потребителите, така и между купувач и търговец. "Ние се присъединихме към тази инициатива, за да можем да оправдаем доверието на тези, които са реагирали при некоректно поведение от страна на търговеца", обясни Маргаритов.