„Лидл“ търси нови служители, 1480 лв. е средната заплата
150 работни места отваря новият логистичен център в Ямболско
Една от най-големите вериги за бързооборотни стоки у нас – „Лидл България“ продължава да набира нови служители и предлага доста атрактивни трудови условия. Това съобщи управителят на фирмата Милена Драгийска-Денчева на пресконференция, предаде репортер на Economic.bg.
„В „Лидл“ постоянно се отварят нови позиции. Имаме специална секция в сайта ни, където се обявяват новите работни места“, посочи Драгийска-Денчева.
Компанията вече има 80 магазина в 42 български града и над 2000 служители. Средната месечна заплата във веригата е 1480 лв., което е близо 2 пъти повече от средното за страната.
За 5-годишното си присъствие у нас и въпреки големите инвестиции, „Лидл“ е на печалба. Само за 2015 г. компанията отбелязва 20% ръст на оборота в сравнение с предходната 2014 г.
През есента предстои да заработи и новият логистичен център в с. Кабиле, Ямболско, който ще обслужва Югоизточна България и ще отвори нови 150 работни места. Служителите ще са от региона и ще преминат предварително 4-месечно обучение.
Статистиката на компанията показва, че за 2015 г. има 53% ръст на работещите във веригата. Условията очевидно са добри, защото има минимално текучество на служителите – едва 2,36% за 5-те години на веригата у нас, като от „Лидл“ се стремят да минимизират този процент. 14% от работещите във фирмата пък получават възможност за кариерно развитие.
Условията на труд в компанията постоянно се подобряват. Ежегодно се увеличават социалните придобивки.
В „Лидл“ се работи по ясни правила. Отчитането на работното време е до минутата, допълнителните часове се заплащат. Планирането също е на ниво – обектите винаги се отварят на предварително обявената дата.
Въпреки голямата натовареност в сектора, компанията въвежда и допълнителен официален почивен ден – 25 декември (Коледа). Досега във фирмата се почиваше само на 1 януари.
„Лидл“ активно инвестира в обучения и допълнителна квалификация на персонала си. Компанията развива успешен проект за повишаване компетентността на управителите на магазините. До момента в него са включени 115 служители и са проведени над 20 хил. часа обучителни и др. процеси. Целта е те да се превърнат в истински мениджъри – на екипите, на процесите и т.н. Всичко това струва на компанията над 200 хил. лв.
„Разглеждаме като инвестиция всичко, което правим за служителите си“, отбеляза Драгийска-Денчева.
От търговската верига искат да бъдат иноватори и в социалната сфера, заинтересовани са от нуждите на младите и имат специален подход към тях.
„Новото поколение мисли и действа по различен начин, търси различното. Важно е да можем да го спечелим за нашата работна среда и да го превърнем в служител, който се развива и спомага за фирмения прогрес“, заяви управителят на „Лидл“.
Корпоративните цели на компанията са дългосрочна мотивация и обвързване на служителите, привличане на качествени нови кадри и повишаване на атрактивността като работодател.