Малкият бизнес вече може да търгува директно във Viber
Търговците могат да предлагат стоки и услуги бързо и лесно под формата на постове в своята Viber общност
Малките търговци вече могат да продават бързо и директно във Viber чрез нова функция в мобилното приложение, която ще им позволи да разгърнат бизнеса си и да достигнат по-лесно до повече клиенти. Това става възможно чрез виртуалния пазар VibeMarket.
Онлайн магазинът позволява на компаниите да израстват в дигиталната търговията, чиято роля на пазара става все по-важна, а по време на коронавирусната криза се оказа и единственото поле за изява за голяма част от бизнеса. Другото предимство за него е, че управлява поръчките си посредством иновативни технологии, които спестяват време и средства.
Търговците могат да предлагат стоки и услуги бързо и лесно под формата на постове в своята Viber общност. Благодарение на автоматизиран чатбот, купувачите откриват компанията по локация, потребителска категория или ключова дума, а след това договорят поръчката си на лично съобщение.
Интересното при пазаруването през новата функция е, че тя не изисква от търговците да изграждат свой онлайн магазин или да имат инсталиран виртуален ПОС терминал. За целта Viber си партнира с Mastercard и myPOS. Техните технологии гарантират, че регистрираните компании ще получават плащанията по сметката си мигновено и при изгодни условия. Единствената такса, която ще трябва да заплатят, е за получения превод.
„VibeMarket предлага всичко, от което един малък търговец се нуждае, за да е конкурентоспособен в дигиталното общество и да запази бизнеса си в кризи като сегашната“, коментира Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България.
Пандемията от коронавирус доведе до ръст на безконтактните плащания и промени поведението на клиентите в онлайн магазините. Най-актуалното проучване на Mastercard от май 2020 г. отчита 36% ръст на европейците, които пазаруват стоки от първа необходимост онлайн, а прогнозите са новата тенденция да се запази и след здравната криза.
В сектора на забавленията – закупуване на стрийминг концерти, музика, филми, онлайн уроци и други, потребителите приемат по подразбиране, че плащането трябва да се извърши онлайн. Българите пазаруват онлайн през мобилни приложения средно 5 пъти месечно.
Viber е сред най-използваните приложения за комуникация в страната и достъпът на малкия бизнес до цялата му общност се очаква да даде силен тласък на поръчките. Новият виртуален магазин предизвиква интереса и на потребителите, защото пазаруването е бързо и можеш да заявиш покупката си само с няколко клика на телефона си без значение от местоположението.
Знаейки че дигиталният достъп до продукта или услугата допринася за лоялността на потребителите към нея, партньорите в проекта очакват много от малките търговци на хранителни и битови стоки, ресторанти, заведения, фитнес и йога студия и козметични услуги да попълнят регистрационната форма и да развият бизнеса си онлайн.