8 марки, които изглеждат американски, но не са
Те са били, но вече не са базирани в САЩ
Америка е родното място на множество марки, но може би ще се изненадате, като научите, че дори някои от най-популярните марки всъщност са базирани на друго място.
Бизнесът често променя местоположението си и се развива бързо, а сливанията и придобиванията са част от играта. В резултат на това днес няколко знакови марки, често срещани в американската култура, са базирани на друго място.
„Бизнесинсайдър” представя 8 компании, които са считани а американски, или са били американски, но всъщност са базирани в чужбина.
American Apparel
Настоящ собственик: Gildan Activewear, канадска компания за облекло
Въпреки името си, American Apparel вече не е американска. Въпреки че компанията е създадена в Лос Анджелис, поредица от погрешни стъпки - включително противоречиви реклами и множество обвинения в сексуално посегателство срещу основателя Дов Чарни - доведоха до спад в продажбите, което накара компанията да подаде документи за фалит през 2016 г.
След като American Apparel напълно затвори всичките си физически магазини, канадският производител на облекло Gildan закупи марката за облекла за 88 милиона долара през октомври 2016 г. Впоследствие отново стартира компанията онлайн през 2017 година.
Ben & Jerry’s
Настоящ собственик: Unilever, холандско-британска компания за потребителски стоки
След като в ремонтирана бензиностанция в Бърлингтън, щата Вермонт, популярната компания за сладолед се превръща в още едно от студените сладкарски изделия, които се присъединяват към Unilever. Конгломератът закупи Ben & Jerry's през 2000 г. за 326 милиона долара.
Burger King
Настоящ собственик: Restaurant Brands International, група от канадски ресторанти
След като отворя първия си магазин в Маями през 1954 г., Burger King се превръща във втората по големина верига за бързо хранене в Съединените щати, след McDonald's.
През десетилетията след основаването си Burger King беше собственост на няколко марки, включително Pillsbury Company, която в крайна сметка беше придобита от британската компания Grand Metropolitan, а след това отново от ирландския пивовар Guinness.
Burger King премина през още няколко ръце, преди да попадне в канадската верига за бързо хранене Tim Hortons, което предизвика създаването на нова компания майка, Restaurant Brands International.
GE Appliances
Настоящ собственик: Haier, китайска компания за потребителска електроника
Въпреки че General Electric управлява бизнеси във всички сфери - от авиацията, здравеопазването, възобновяемите енергийни източници и дигиталните медии, до петрола и газа, бизнесът с уреди всъщност е закупен от китайската компания Haier за 5,4 милиарда долара през януари 2016 г.
Purina
Настоящ собственик: Nestlé, швейцарски конгломерат за храни и напитки
Въпреки че американските домашни любимци обичат Purina, оказва се, че марката всъщност е собственост на Nestlé, която придоби компанията през 2001 г., преименувайки я на Nestlé Purina PetCare. Purina е създадена през 1894 г. в Сейнт Луис, Мисури, като компания за фуражи за говеда и селскостопански животни.
7-Eleven
Настоящ собственик: Seven & I Holdings, японска група за недвижими имоти
7-Eleven може да е първият и най-старият универсален магазин в Америка, но през 2005 г. е придобит от японската компания за недвижими имоти Seven & I Holdings.
Бизнесът стартира в Далас, Тексас. През 1946 г. магазините променят работното си време от 7:00 до 11:00 и така се ражда името 7-Eleven.
Holiday Inn
Настоящ собственик: InterContinental Hotels, британска хотелска компания
Holiday Inn има корени от Тенеси. InterContinental Hotels Group я купува през 1988 г., като оттогава я държи под британска собственост.
Budweiser
Настоящ собственик: Anheuser-Busch InBev, белгийска пивоварна компания
Budweiser отдавна е част от американската култура – за уикенд на плажа, квартално барбекю или семейно събиране - но популярната в САЩ бира всъщност е собственост на базираната в Белгия Anheuser-Busch Inbev.