Мъск отново отложи представянето на електрическия камион Tesla Semi
Компанията ще пренасочи ресурс към производството на Model 3 и слънчеви панели за Пуерто Рико
~ 2 мин.
Представянето на новаторския електрически камион на Tesla се отлага отново, този път за средата на идния месец. Това стана ясно от публикация на изпълнителния директор Илън Мъск в Twitter, в която той фиксира датата 16 ноември.
Прототипът на превозното средство първоначално се очакваше да бъде показан публично през септември, след което дебютът му се отложи за 26 октомври.
Причината за поредната промяна този път се крие в решението на Мъск да пренасочи ресурси към преодоляването на проблемите с производството на седана Model 3 и тези в Пуерто Рико, предава Reuters.
Автомобилният производител срещна сериозни спънки с доставките на най-новия си електрически седан Model 3, които самият Мъск преди време назова с думите „дълбок производствен ад“.
С пускането на Model 3 компанията даде заявка да достигне до масовия потребител, предлагайки му по-достъпен електромобил. Заради спънките с производството обаче този очакван скок засега се забавя.
Коментарите на Мъск идват на фона на разклатеното доверие от страна на инвеститорите и логичния спад в цената на акциите на компанията.
Според последните данни Tesla е успяла да произведе едва 260 автомобила от серията през третото тримесечие на 2017 г. на фона на очакванията, че ще направи около 1 500 само в рамките на септември.
Другият приоритет, който Мъск поставя пред представянето на електрическия камион, е обещанието на компанията да подпомогне жителите на Пуерто Рико. Те останаха без ток вследствие на урагана Харви и в тази връзка идеята на Tesla е да снабди острова със своите слънчеви панели и така да се замени сегашната традиционна енергийна мрежа.
Що се отнася до иновативния камион, очаква се той да може да изминава до 500 км с едно зареждане на батерията, както и да има система за автопилотиране. Амбициите на Tesla са чрез него да разшири обсега си и не само да навлезе на пазара на тежкотоварни превозни средства, но и да промени "правилата на играта". Идеята на компанията е да предложи по-голяма безопасност и по-ниски транспортни разходи, изправяйки се в пряк сблъсък с гигантите в сектора.