McDonald's призна значителното поскъпване на продуктите ѝ
Веригата за бързо хранене обаче обори твърденията за над 100% вдигане на цените за няколко години
Веригата за бързо хранене McDonald's призна, че цените на продуктите ѝ са поскъпнали сериозно спрямо нивата от 2019 г. Тя обаче обори твърденията на някои политици в САЩ, че скокът е със 100%, предава CNBC.
Джо Ерлингер, президент на McDonald's USA, написа в отворено писмо в сряда, че средната цена на артикулите от менюто на McDonald's е нараснала с около 40% от 2019 г. насам. Признанието идва в отговор на твърденията в социалните медии от републиканците в Камарата на представителите, наред с други, че компанията за бързо хранене е повишила цените с повече от 100%.
Американците в цялата страна правят трудни решения за това къде да похарчат трудно спечелените си пари“, каза Ерлингер. „И докато работим усилено, за да гарантираме, че нашите фенове имат страхотни причини да ни посетят, ясно е, че ние – заедно с нашите франчайзополучатели – трябва да останем лазерно фокусирани върху стойността и достъпността.“
Ерлингер каза, че средната цена за Big Mac днес е 9.29 долара, което е с 27% повече от 2019 г. Цената за 10 парчета McNuggets е нараснала с 28% за същия период, а на средните пържени картофи се е увеличила с 44% .
Той добави, че увеличенията на цените са свързани с увеличението на разходите на компанията, като например заплатите на работниците и цените на хранителните суровини.
За марка, която гордо обслужва почти 90% от населението на САЩ всяка година, ние се чувстваме отговорни да гарантираме, че реалните факти са достъпни“, каза Ерлингер.
Потребителските цени в САЩ са се увеличили средно с 3.4% през последната година, според последните данни на Бюрото по трудова статистика. В отговор на постоянно растящите разходи, някои потребители се отказват да посещават ресторантите – тенденция, която не е пощадила гиганта за бързо хранене.