Български бранд влиза на пазара за дрехи втора употреба
Българската Textales отвори първия си магазин в София, но планира излизане и извън границите на страната
Нов българския бранд за дрехи втора употреба откри първия си магазин в София. Той се намира на бул. „Александър Стамболийски“, а плановете на Textales са да отворят магазини и в другите големи областни градове, последвани от по-малките, във вътрешността на страната. На по-късен етап пък се планира и излизане извън границите на страната към Румъния и Гърция, споделят от компанията пред Economic.bg.
Какво ще се предлага в магазините?
Брандът ще предлага разнообразие от продукти – аутлет стоки, ремонтирани артикули и различно качество дрехи втора употреба, които ще са внесени основно от Западна Европа и Америка.
Различното при Textales е, че ще се предлагат дрехи спрямо сезона, което не е особено популярна практика в този вид магазини. Продажбите няма да се осъществяват по добре познатия модел – „на килограм“, а магазинът ще бъде разделен на различи сектори, така всяка дреха ще има етикет, който ще бъде с различен цвят. Например червена точка, която ще отговаря на определена цена.
Брандът ще бъде представян от Мартин Димов - ръководител на отдел „Търговия на дребно” на Textales. Той има над 10 години опит в мултинационалната верига за мода H&M. Заемал е позициите фасилити мениджър, финансов контролер, оперативен мениджър и е ръководил отдел „Продажби“.
Управлявал е обекти, екипи и е разработвал търговски стратегии за развитието на бранда в България, Кипър, Гърция, Сърбия, Хърватска, Босна и Херцеговина, Грузия, Северна Македония и Албания.
За момента целият екип зад Texlates се състои от 10 души.
Съвременната икономическа парадигма се променя, като все повече се насочва към кръговата икономика. Вярваме, че можем да променим отношението към дрехите втора употреба и да създадем едно изцяло ново преживяване, свързано с пазаруването в такъв тип магазини“, казва Мартин Димов.
По думите му компанията планира и множество образователни инициативи и културни събития, „с което се стремим да увеличи осведомеността за важността на устойчивото потребление и възможностите, които то предоставя“, коментира Мартин Димов.
Собствена колекция
Textales разработва и своя собствена колекция ъпсайклинг (премоделирани) продукти, която включва серия от унисекс дрехи с преизползван текстил и кожа, ежедневни чанти и аксесоари. Кройките на премоделираните дрехи следват тенденциите на модните подиуми и част от тях са изработени от дизайнери с репутация на световно ниво.
За целта компанията е започнала съвместно партньорство с българската компания за оползотворяване на ненужен текстил – ТеxCycle.
Те имат шивашко ателие в централната им база във Варна, което се занимава главно с ремонт на повредени и бракувани стоки с цел удължаване на техния живот, а от скоро отделя време и за изработка на премоделирани продукти“, споделят от Textales
Плановете на бранда са първоначално да започнат с малък асортимент (бел. ред. от собствената колекция), който предимно включва дамски, плажни и пазарни чанти.
Паралелно партнираме с български дизайнери, за да предложим модерни кройки унисекс якета в актуални цветове за есенния сезон“, споделят от компанията.
Разработваме и пилотна колекция легла за домашни любимци като пълнежът им е от механично рециклирани текстилни влакна, а калъфката, ушита от преизползван текстил, казват още от Textales.
От думите им става ясно, че въпросната пилотна колекция предстои да бъде в магазинната мрежа до края на годината.
Очакванията са собствената колекция на бранда (бел. ред.ъпсайклинг (премоделирани) продукти) да е налична още през месец юли, а плановете са тя да стане постоянна, ако се приеме добре от клиентите,
Желанието ни е премоделираната колекцията да се превърне в постоянно явление, което да ни откроява от конкуренцията и да се обновява сезонно, за да отговаря на съвременните модни тенденции и потребности, позволявайки на клиентите ни да развиват уникалния си стил“.