McDonald’s орязва менютата и съставките
Компанията ще заложи на персонализирани продукти и по-здравословни храни
Президентът на компанията за Съединените щати Майк Андрес обяви, че от началото на януари менютата ще имат осем продукт по-малко, а Extra Value предложенията намаляват с пет. Най-голямата верига за бързо хранене в света не е отчитала ръст в продажбите в съществуващите обекти от октомври 2013 г. Надеждите са, че промените ще привлекат повече клиенти, търсещи по-опростени и здравословни предложения. Амбицията е да се навлезе и в нишата на вериги като Subway.
„Не са ни необходими огромни менюта, за да предложим разнообразие на клиентите си. Ще предприемем още стъпки в същата посока”, заяви Андрес. Новата продуктова политика е тествана успешно в някои ресторанти в Калифорния и Тенеси.
До края на 2015 г. веригата планира да предложи програмата „Създай своя вкус” в 2000 от над 14-те си хиляди обекта в САЩ. Преди няколко години подобна инициатива бе прекратена като неуспешна, но главният изпълнителен директор Дон Томпсън е убеден, че този път предпоставките за позитивен резултат са налице. Стратегията включва и система за индивидуализирани поръчки през мобилен телефон.
В допълнение на
това, McDonald’s ще се опита
да възвърне позиции сред майките и младите потребители, предлагайки повече
термично необработени и здравословни храни. „Продуктите не се задържат много в
кухните ни. Защо тогава трябва да използваме консерванти? Не мисля, че има
причина”, категоричен е Андрес. Веригата стартира през тази година кампания срещу негативното обществено мнение за качеството на храните, озаглавена "Нашата храна, вашите въпроси".
Акциите на компанията поевтиняха вчера с 1,5% до 90 долара за брой, а за последната година пазарната капитализация се е свила с 2,3% до 87,588 млрд. долара.