„Метрополитен“ избра изпълнител за строежа на метрото между „Люлин“ и „Обеля“
„Геострой“ ще строи междинната станция за малко над 43.7 млн. лв. без ДДС
„Метрополитен“ избра компанията „Геострой“ АД да строи метростанцията между кварталите „Люлин“ и „Обеля“ в София. Това става ясно от решение за избор на изпълнител, подписано от директора на дружеството Стоян Братоев на 20 юни.
В търга, който стартира в началото на годината, се включиха шест компании, но до класиране стигат четири. Отстранени от участие са „Джи Пи Груп“ АД и „Обонато Билд“ ЕООД заради несъответствия в техническите им предложения.
Така в надправерата остават „Геострой“ АД, „Трейс Груп Холд“ АД, „Монолит София“ АД и „БС Конструкция“ АД. От доклада на комисията, класирала участниците, става ясно, че „Геострой“ получава пълните 100 точки, тъй като най-голяма тежест има предложената цена за строителство, която в случая е най-ниска – малко над 43.7 млн. лв. без ДДС. Сумата е дори по-ниска от прогнозната стойност на търга от 47 млн. лв. без ДДС.
Компанията ще използва и подизпълнители, сред които „Биас – М“ ЕООД с дял от 1.1% от договора за поръчка, „Инфрасити-РБ“ ООД с дял от 0.8%, както и „Смарт-Инженеринг“ АД с дял от 15.3%.
Компанията „Геострой“ има опит в изпълнението на големи инфраструктурни обекти. Като част от обединение е участвала в проекта за разширението на бул. „Ломско шосе“ в София. Модернизира и жп участъците Пловдив – Крумово и Пловдив – Скутаре с възложител НКЖИ. Участва и в строителството на лот 1 от скоростния път Видин – Ботевград.
Припомняме, че по думите на Братоев строителството на междинната спирка ще може да започне още тази година. Метростанцията ще е разположена под пероните на жп гарата и изходите й ще излизат на тях. Тя ще се финансира със средства от бюджета на Столична община и новата европрограма „Транспортна свързаност“.