Милена Дамянова: За 3 години инвестирахме 900 млн. лв. в образованието
По думите на председателя на парламентарната комисия по образование политиките на ГЕРБ се доказват като последователни
~ 1 мин.
През последните 3 години инвестициите в образованието са били за над 900 млн. лв., като такъв ръст никога не е имало. Това каза председателят на комисията по образование към Народното събрание Милена Дамянова на отчета за гражданския диалог „Европа в нашия дом“ и коментира, че това е доказателство за последователните политики на ГЕРБ.
По думите ѝ тези средства показват реални резултати. „Политиката на ГЕРБ е за поставяне на учителя в основата на образованието, от 2009 г. минималната учителска заплата нарасна с 104%. Това повишава не само социалния и обществен статус на учителя, но и показва, че образованието е национален приоритет“, коментира Дамянова.
По думите ѝ в образователния сектор има модерен закон и модерни наредби. Тя обаче обърна внимание, че по време на гражданските срещи аудиторията е отбелязала няколко проблема, а именно, че все още има сериозен процент на бизнеса, който иска да участват в образователния процес за обучение на бъдещите кадри, а няма така възможност. Като друг проблем тя отчете промяната в учебните програми, която все още не е добре обяснена и се наблюдава натоварване на учениците.
„Механизмът за включване на децата в образователната система е работещ“, коментира още председателят на образователната комисия в парламента и допълни, че училищата и детските градини, които имат добри резултати трябва да бъдат поощрявани за това.
По думите ѝ тези средства показват реални резултати. „Политиката на ГЕРБ е за поставяне на учителя в основата на образованието, от 2009 г. минималната учителска заплата нарасна с 104%. Това повишава не само социалния и обществен статус на учителя, но и показва, че образованието е национален приоритет“, коментира Дамянова.
По думите ѝ в образователния сектор има модерен закон и модерни наредби. Тя обаче обърна внимание, че по време на гражданските срещи аудиторията е отбелязала няколко проблема, а именно, че все още има сериозен процент на бизнеса, който иска да участват в образователния процес за обучение на бъдещите кадри, а няма така възможност. Като друг проблем тя отчете промяната в учебните програми, която все още не е добре обяснена и се наблюдава натоварване на учениците.
„Механизмът за включване на децата в образователната система е работещ“, коментира още председателят на образователната комисия в парламента и допълни, че училищата и детските градини, които имат добри резултати трябва да бъдат поощрявани за това.