126 млн. американци във Facebook са видели руски агитации
Социалната мрежа предстои да огласи данните пред сенатска подкомисия
Facebook предстои да уведоми американските депутати тази седмица, че около 126 млн. американци са видели съдържание, генерирано от свързана с руското правителство „ферма за тролове”. Това е научила телевизия CNN от подготвен документ.
Т.нар. „ферма за тролове”, която е позната като Internet Research Agency, е използвала социалната мрежа като трибуна за разпространение на агитационни и манипулиращи материали.
Огласеният брой потребители, „облъчени” от руското съдържание, се равнява на над половината от общия брой американски граждани, които имат право да гласуват. Така се хвърля друга светлина върху обхвата, с който Москва е използвала Facebook, за да повлияе на президентските избори в САЩ и на американското общество като цяло.
Под формата на писмено свидетелство до Сенатската съдебна подкомисия по въпросите за престъпността и тероризма, с копие от което се е сдобила CNN, главният юрисконсулт на Facebook Колин Стреч заявява, че 29 млн. души са видели съдържание директно от Internet Research Agency. Споделянията на въпросното съдържание е увеличило засегнатата аудитория на около 1226 млн. американци.