100 млн. лева са нужни, за да се оправят магистралите
Според шефа на АПИ главният проблем на пътната ни система е финансирането
100 млн. лева са необходими, за да се оправят опасните участъци по магистралите. Това заяви председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Лазар Лазаров в интервю по Нова телевизия във връзка с ограниченията на скоростта по автомагистралите „Тракия” и „Хемус”.
„Секторът е недофинансиран с години. В момента бюджетът на пътната агенция е само в частта, която се събира от винетни такси, а те трябва да отиват единствено за поддържане на пътищата”, заяви Лазаров.
„По-добре да търпя критики от шофьори, които искат да карат със скорост 150-160 км/ч, отколкото от почернени майки. Логиката на намаляването на скоростта е, че в Правилника за движение по пътищата много ясно пише, че максималната ограничена скорост е 140 км/ч”, подчерта председателят на АПИ. Той обясни, че чрез ограниченията хората се предупреждават за опасните участъци.
„В момента с тази мярка целим две неща. Първо, да разбудим социалното чувство за отговорност и второ, да ограничим тези хора, които не се съобразяват с пътните условия, които съществуват, защото няма средства да бъдат ремонтирани”, поясни Лазаров.
По думите му, в момента приходите на година са около 220-230 млн. лева, като допълни, че те отиват в централния бюджет. „Средствата за поддържане в момента са 105 млн. лева. В бюджета евключено и новото строителство – изграждането на автомагистрала „Хемус” в участъка при Шумен, както и участъка на автомагистрала „Марица”. Новото строителство не влиза в това поддържане”, посочи той. Лазаров добави, че главният проблем на пътната ни система е финансирането.