Московски бил против бракониерските превози без лиценз
Транспортният министър не иска забрана на сайтовете за споделено пътуване
~ 1 мин.
Транспортният министър Ивайло Московски е против бракониерските превози без лиценз, които целят незаконна печалба, а не срещу сайтовете за споделено пътуване.
„Като министър на транспорта, аз съм срещу нерегламентираните превози, но бих искал да припомня член 166 от Закона за движение по пътищата и чл. 7 „б“ от Закона за автомобилните превози. Накратко те определят, че служителите на Автомобилна администрация имат право да спират пътно-превозни средства за обществен превоз, за собствена сметка и автомобили с над 8+1 места“. Проверките на личните автомобили се извършват от МВР, коментира още Московски, цитиран от пресцентъра на министерството.
Министърът даде да се разбере, че подкрепя справедливите искания на превозвачите към МВР за контрол на сивия сектор.
Преди два дни се появи информация, че Московски е поискал сайтовете за споделено пътуване. Това е станало на среща с представители на Националното сдружение на автобусните превозвачи, на която са били обсъдени мерки за противодействие на сивия сектор и нерегламентирания превоз на пътници.
„Като министър на транспорта, аз съм срещу нерегламентираните превози, но бих искал да припомня член 166 от Закона за движение по пътищата и чл. 7 „б“ от Закона за автомобилните превози. Накратко те определят, че служителите на Автомобилна администрация имат право да спират пътно-превозни средства за обществен превоз, за собствена сметка и автомобили с над 8+1 места“. Проверките на личните автомобили се извършват от МВР, коментира още Московски, цитиран от пресцентъра на министерството.
Министърът даде да се разбере, че подкрепя справедливите искания на превозвачите към МВР за контрол на сивия сектор.
Преди два дни се появи информация, че Московски е поискал сайтовете за споделено пътуване. Това е станало на среща с представители на Националното сдружение на автобусните превозвачи, на която са били обсъдени мерки за противодействие на сивия сектор и нерегламентирания превоз на пътници.
Според председателя на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България Галя Топалова между 3 хил. и 5 хил. души извършват подобни услуги, като голяма част от тях не плащат данъци.
Предложението на транспортния министър обаче предизвика недоволството на стотици в социалните мрежи, които често използват този вариант за придвижване.