Над 90% от българите не могат без компютър
Най-честата му употреба е за информация, забавление или социални медии
91% от
българите са напълно или отчасти съгласни, че притежаването на домашен компютър
се е превърнало в неизменно средство за съвременния начин на живот. Това
показва национално представително проучване, поръчано от Intel през май 2016 г.
Според резултатите на проучването 72% от участниците споделят, че притежават компютър или лаптоп у дома. Почти всеки човек между 30- и 39-годишна възраст има компютър или лаптоп у дома (96%).
Проучването показва не само че навлизането на компютрите в България е голямо, но и също, че българите са активни потребители на компютри – мнозинството от притежателите на домашен компютър прекарват до 3 часа на него всеки ден.
Начините на употреба на компютър варират, но главните цели, за които хората го използват, са информация, забавление и/или социални мрежи. Продължителността на използване на компютър на ден е свързана с възрастовата група – хората до 29-годишна възраст прекарват с 1,5 часа повече в сравнение с тези над 40-годишна възраст.
Най-важните употреби на домашния лаптоп/компютър са: информация (86,4%, на първо място), забавление (78,1%, на второ място) и социални медии (76,9%, на трето място).
Българите обаче посвещават времето си пред компютъра за различни дейности. Основните тенденции, очертани от проучването, са, че търсенето на информация отнема най-много време сред жителите на по-големите градове и хората с висше образование.
В същото време забавлението отнема най-много време на хората със средно или по-ниско образование, докато главно ползването на компютър за социални връзки е по-високо сред жителите на по-малки градове и села и хората със средно образование.
Средно българите са готови да похарчат 630 лв. за първи компютър за дома, като сумата зависи от нивото на образование и възрастта. Представителите с висше образование и тези под 49-годишна възраст са склонни да посочат по-висока сума от другите.
Проучването е проведено през май – юни 2016 г. Интервютата са направени лице в лице с 1000 пълнолетни участници, 48,1% от които мъже, а 51,9% – жени. Проучването е проведено от агенция за маркетингови изследвания Explica.