Най-лошата авиокомпания на света смени името си
Baltia Airlines вече се нарича USGlobal, но дали ще полети?
Какво превърна Baltia Airlines в най-лошата авиокомпания на света? За 27 години тя не успява да превози и един пътник. Нито един. И съответно не отчита и една стотинка приход, но пък затова натрупва дългове за 119 млрн. долара, пише британският в. „Телеграф”.
Сега, след безброй неуспехи, авиокомпанията прави последен опит да полети. Но не с името Baltia. Компанията е решила да се ребрандира и вече се USGlobal.
Ето и малко история – основана през 1989 г., Baltia има за цел да предложи непрекъснати полети от Ню Йорк до Санкт Петербург.
Игор Дмитровски, латвийски имигрант, стартира авиокомпанията след продажбата на своята фирма за дистрибуция на млечни продукти. По това време той планира да прибави допълнителни маршрути към Беларус, Естония, Украйна и Грузия от международното летище Джон Ф. Кенеди. Но не било писано.
Компанията успява да си осигури разрешителни да лети до Санкт Петербург и Рига от американското транспортно министерство през 1991 г., но не получава сертификати от Федералните авиационни власти (FAA) – американският въздушен регулатор. Почти три десетилетия авиокомпанията не успява да си осигури необходимите разрешителни, проваля се 7 пъти при кандидатстването пред FAA заради проблеми с евакуационните изисквания.
Преместването на операциите на компанията в Мичиган не помага и Министерството на транспорта отмени издадените разрешителни през 1998 г.
Междувременно, флотът на Baltia едва ли може да вдъхне увереност. През 1998 г. той се състои от стар Boeing 747-200, принадлежал на друга авиокомпания - Cathay Pacific Boeing. През 2009 г. е купен Boeing 747 без двигатели от Pakistan International Airlines, който по-късно отива на скрап. И през 2011 г. е закупен Boeing 747 от Northwest Airlines и боядисан в цветовете и с логото на Baltia.
И всичко това – без никаква полза.
През март миналата година авиокомпанията съобщи, че ще се откаже от стария си 37-годишен 747, който е летял само веднъж, през 2015 г., от летище Willow Run в Ипсиланти до съоръжение за техническо обслужване в Оскода, Мичиган.
Тогава компанията заявява, че се надява покупката на новия самолет да доведе до издаване на летателни сертификати в кратко време.
Сега авиокомпанията е решила да тегли чертата и да започне на чисто. Според публикации в местни медии са направени значителни корпоративни и оперативни промени и този път зад компанията стои по-професионален мениджмънт, подкрепен и от специалисти от Уолстрийт.
"Новата ни авиокомпания напредва много в процеса на преструктуриране, реорганизация и рефинансиране", казва Антъни Кулурис, президент и главен изпълнителен директор на USGlobal Airways, в изявление за Insider Travel Report. "Надяваме се да получим одобрение и сертифициране от страна на американското правителство в недалечно бъдеще, за да обслужваме международни маршрути до и от летище "Стюарт", които понастоящем са слабо или недостатъчно обслужвани".
Компанията в момента не извършва полети и не продава билети, тъй като още чака лицензи, но на сайта й е посочено, че се надява да обслужва линии между САЩ и градове, които участват в споразумението „Открито небе” между САЩ и ЕС.
Предстои да разберем дали този път ще полети.