Пандемията изстреля приходите на „Спиди“
Новият мажоритарен собственик планира да инвестира 135 млн. лв. в куриерската компания
Изминалата пандемична година запали фитила на куриерските компании, тъй като търговията се премести от физическите магазини в онлайн пространството. Това не подмина и българската "Спиди", която изпраща една успешна година в историята си.
"Спиди" приключва 2020 г. с необичайно висок скок на приходите от куриерски услуги, които се повишават с 21.6% до общо 173.2 млн. лв. Сумата показва значително ускоряване на темпото спрямо растежа от последните години. EBITDA се повишава със 7.2% до 37.2 млн. лв., а при нетната печалба увеличението е още по-впечатляващо – с почти 27% до 22.5 млн. лв. Освен финансовия отскок, "Спиди" отчита и ръст на дела си на пазара на куриерски услуги в България, почти изравнен с този на лидера „Еконт“. За 2020 г. персоналът на компанията се е увеличил с малко над 150 души.
Новият мажоритарен собственик – френската GeoPost планира инвестиции в "Спиди" за 135 млн. лв. през следващите 6 години. Припомняме, че миналия месец гигантът придоби 45% дял от компанията и вече притежава близо 70% от нея.
За 2021 и 2022 г. "Спиди" залага 7 – 8% ръст на продажбите при вътрешните доставки и 10 –12% при международните. Над 25% от приходите идват от международни доставки – пазар, който е доминиран от компании като DHL, TNT, UPS, но на който Speedy има сериозни амбиции за разрастване.
Според представената в отчета маркетингова стратегия за България и Румъния компанията ще опитва да се рекламира като „икономична“ международна услуга, като ще има и фокус върху нови съвременни и гъвкави решения. Освен това акцент ще бъде дейността на компанията в страните от Централна и Източна Европа, тъй като доставките за/от България, Румъния и Гърция са най-бързо растящият сегмент в продуктовия микс. Това следва да разшири достъпа на онлайн търговците към съответните пазари, включително и на чуждестранните търговци към българския пазар, и на българските търговци към пазарите в региона.