Първа пречка пред изграждането на най-дългия подводен жп тунел в света
Изграждането му ще струва 15 млрд. евро
~ 2 мин.
Проектът за най-дългия подводен жп тунел в света, който ще свързва столиците на Финландия и Естония, се изправя пред совето първото препядствие, пише Bloomberg. Тази година бе договорено финансиране от 15 млрд. евро за изграждането му, но за да даде зелена светлина, балтийският народ иска повече подробности и детайли за финансирането, бизнес плана и ролята на Финландия.
"Искаме да бъде ясно откъде идват парите за този проект и каква е точната сума, както и какви са гаранциите, че ще бъде завършен. Програмистът не успя да отговори какъв е капацитетът на пътниците, които могат да пътуват през тунела", заяви в интервю министърът на икономиката на Естония Таави Аас.
Тунелът между Хелзинки и Талин ще бъде с дължина 100 км, което налага изграждането на поне един изкуствен остров. Проектът е дело на финландския предприемач Питър Вестербака. Финансирането на проекта ще дойде от китайската компания Touchstone Capital Partners.
"Искаме да бъде ясно откъде идват парите за този проект и каква е точната сума, както и какви са гаранциите, че ще бъде завършен. Програмистът не успя да отговори какъв е капацитетът на пътниците, които могат да пътуват през тунела", заяви в интервю министърът на икономиката на Естония Таави Аас.
Тунелът между Хелзинки и Талин ще бъде с дължина 100 км, което налага изграждането на поне един изкуствен остров. Проектът е дело на финландския предприемач Питър Вестербака. Финансирането на проекта ще дойде от китайската компания Touchstone Capital Partners.
Предвижда се тунелът да бъде изграден през 2024 г., но според естонския министър на икономиката този план е нереалистичен. Проучване от 2018 г. показва, че строителството му ще отнеме 15 години.
Някои от детайлите, които Естония иска да знае, ще станат ясни едва след като страната одобри проекта и бъдат направени допълнителни проучвания. Междувременно правителството на Финландия не е обсъждало проекта и не е част от неговата програмна политика, твърди Сабина Линдстром от транспортното министерство на Финландия. По думите й са проведени неофициални разгвоори с естонските им колеги, но те все още не са изпратили официално запитване, което да се подпише.
Този месец Естония очаква да подпише меморандум с Финландия, според писмото на Ааб от юли.