Пазарът на смарт часовници расте с 20% по време на пандемията
На трона продължава да е Apple Watch, все още с голямо предимство пред останалите
Според последния доклад на Strategy Analytics, пазарът на смарт часовници е нараснал с 20% през първото тримесечие на годината в сравнение със същия период на 2019 г. –от 11.4 млн. доставки на 13.7 млн. Докладът показва, че глобалното търсене на тези „умни“ устройства се повишава въпреки кризата, предизвикана от коронавируса, която стопира голяма част от търсенето като цяло.
Тенденцията обаче донякъде в съзвучие със здравната криза. Смарт часовниците лесно достигат до крайния потребител по електронни канали за търговия и биват търсени и използвани за следене на основни показатели за състоянието на организма, което е фокуси за мнозина в момента.
Apple отново доминира в сегмента, грабвайки 55% пазарен дял с доставени общо 7.6 млн. устройства. За сравнение гигантът имаше 54% присъствие през същия период на миналата година. Apple Watch обаче продължава да се бори с все по-силната конкуренция на Samsung и Garmin, които заемат съответно второ и трето място.
Samsung е доставила 1.9 милиона смарт часовника през тримесечието януари-март, бележейки лек ръст спрямо доставените 1.7 млн. бройки през същия период на предходната година. Марката запазва втората си позиция, но растежът ѝ се забавя заради блокиранията на икономиката в родната Южна Корея.
Междувременно Garmin се завръща на трета позиция за първи път от две години, доставяйки 1.1 милиона смарт часовника в световен мащаб през първото тримесечие на 2020 г. Това е увеличение с впечатляващите 38% от доставени 0.8 милиона устройства през първото тримесечие на 2019 г. Пазарният дял на компанията е нараснал от 7 на 8% за една година.
Strategy Analytics очаква глобалните доставки на смарт часовници да се забавят рязко през второто тримесечие на 2020 г. поради продължаващата пандемия Covid-19. Продажбите в Европа и САЩ неизбежно бяха засегнати от блокирането, целящо да спре вируси през последните месеци. В дългосрочен план перспективите пред „умните“ часовници обаче продължават да са отлични. А сега, когато здравето става още по-важен приоритет и за млади, и за по-възрастни, тази тенденция може и да се задълбочи.