Платформата за електронна търговия на Facebook влиза в Европа
Чрез услугата Marketplace потребителите могат да купуват и продават различни стоки
Социалната мрежа Facebook разширява ходовете си в областта на електронната търговия. Компанията пусна търговската услуга Marketplace в 17 европейски страни. Чрез платформата потребителите могат да купуват и продават различни стоки.
От тази седмица Marketplace ще е достъпен в Австрия, Белгия, Чехия, Дания, Финландия, Франция, Германия, Унгария, Ирландия, Италия, Люксембург, Норвегия, Португалия, Испания, Швеция, Швейцария и Холандия.
Официално стартиралата преди 10 месеца услуга не начислява такси на купувачите или продавачите и има за цел да улесни потребителите да търгуват предимно стоки втора употреба. Тя работи на принципа на групите в социалната мрежа и дава възможност на потребителите да публикуват обявите си и указания за местоположението си.
Marketplace ограничава търсенията в рамките на страната, в която е потребителят, обясни Дебова Лиу, вицепрезидент на Facebook Marketplace.
Платформата е имала 18 млн. артикула за продажба в Съединените щати през май, съобщиха от компанията, въпреки че не можаха да кажат колко вещи се продават, тъй като повечето сделки се извършват офлайн и се заплащат в брой.
До този момент на услугата се предлагаше в седем страни: Австралия, Великобритания, Канада, Мексико, Нова Зеландия, САЩ и Чили.