Рекордната глоба на Google от ЕК може да се окаже положителна за гиганта
Анализатор от Stanly Morgan смята, че това може да донесе нови приходи за компанията
~ 2 мин.
Рекордната глоба от 2.4 млрд. евро, която Европейската комисия наложи през юни на Google, всъщност може да се окаже нещо добро за компанията, сочат последните данни от Morgan Stanly.
Финансовите загуби са налице и те са негативната страна в случая. Позитивната се крие е в последвалите промени, които гигантът предприе. Според анализатора Брайън Новак от Morgan Stanly те могат да тласнат бизнеса за продуктово рекламиране на Google сериозно напред, пише Business Insider.
Глобата, която е най-голямата досега в технологичния свят, бе наложена на търсачката заради преценката на ЕК, че тя облагодетелства собствените си пазарни услуги несправедливо за сметка на конкурентните. Стъпката дойде, след като редица по-малки сайтове за сравнение на цени се оплакаха пред регулатора, че Google поставя собствените си услуги по-високо в резултатите от търсенето. Еврокомисията отсъди в тяхна полза и даде на компанията от Маунтин Вю, Калифорния, 90-дневен срок да направи справедливи промени, в противен случай я заплаши с допълнителни санкции.
Както Economic.bg писа, през миналата седмица Google оповести промени в търсачката си в опит да се съобрази с изискванията на ЕК. От информацията стана ясно, че гигантът ще позволи на трети страни да купуват рекламни спотове, за каквито на равни начала ще се бори и самата тя, но чрез нова дъщерна компания. Според нововъведенията, Google ще обособи отделна услуга в сферата на пазаруването и сравняването на цени, която ще развива самостоятелна дейност и ще използва собствените си приходи, за да се бори за рекламни позиции в търсачката.
Редно е да се отбележи, че въпросното решение се отнася единствено до резултатите от търсенето в Европа.
„По ирония на съдбата фактът, че на Google ще ѝ се наложи по принуда да се бори за по-добри позиции с чужди рекламни обяви, може да се окаже скромен принос към растежа на европейските ѝ продажби на дребно в близко бъдеще“, смята Новак.
Според него това, че компаниите ще бъдат поставени при равни условия в надпреварата, може да провокира играчите да наддават за рекламни спотове, за които преди не е имало икономически смисъл да го правят. Това, от своя страна, е плюс за Google.
Новак допълва, че листовете с продуктови реклами представляват около 5% от глобалните брутни приходи на Google. Все още е трудно да се прогнозира как точно промените ще отразят върху финансовите постъпления от реклама, но според него те ще тръгнат нагоре.