Ryanair и Ники Лауда развиват нова нискотарифна авиокомпания LaudaMotion
Тя купи наскоро активите на бившата Niki Airline
~ 1 мин.
Ryanair Holdings Plc обяви, че е сключила обвързващо споразумение с Ники Лауда, в подкрепа на плана си за развитие на LaudaMotion GmbH, австрийска авиокомпания, базирана във Виена.
LaudaMotion е австрийски притежател на сертификат AOC, собственост на Ники Лауда, който наскоро придоби много от активите, включително самолетите A320, на бившата Niki Airline, и скоро ще започне гама от чартърни и чартърни услуги от Германия, Австрия и Швейцария и други туристически дестинации.
Съгласно това споразумение, Ryanair ще придобие първоначален дял от 24,9% в LaudaMotion и ще го увеличи възможно най-скоро до 75%, след одобрение от страна на органите по защита на конкуренцията на ЕС.
LaudaMotion е австрийски притежател на сертификат AOC, собственост на Ники Лауда, който наскоро придоби много от активите, включително самолетите A320, на бившата Niki Airline, и скоро ще започне гама от чартърни и чартърни услуги от Германия, Австрия и Швейцария и други туристически дестинации.
Съгласно това споразумение, Ryanair ще придобие първоначален дял от 24,9% в LaudaMotion и ще го увеличи възможно най-скоро до 75%, след одобрение от страна на органите по защита на конкуренцията на ЕС.
Ники Лауда ще председателства Управителния съвет на авиокомпанията и ще контролира изпълнението на стратегията за изграждане на успешна австрийска нискотарифна авиокомпания.
Ryanair ще предостави финансова и управленска подкрепа на LaudaMotion, както и 6 лизингови самолета за S2018, за да даде възможност на LaudaMotion да завърши обширна летателна програма 21 машини.
Цената на тази 75-процентна инвестиция в LaudaMotion (ако бъде одобрена от ЕС) ще е под 50 млн. евро, въпреки че Ryanair ще предостави допълнителни 50 млн. евро за първата година на стартиране и оперативни разходи.
Цената на тази 75-процентна инвестиция в LaudaMotion (ако бъде одобрена от ЕС) ще е под 50 млн. евро, въпреки че Ryanair ще предостави допълнителни 50 млн. евро за първата година на стартиране и оперативни разходи.
Както г-н Лауда, така и Ryanair ще работят със съществуващия мениджърски екип на LaudaMotion и очакват авиокомпанията да постигне доходност до третата година от операциите, ако техният план за растеж на бизнеса и флотилията от най-малко 30 самолета Airbus е успешен.