С какво инструментът Sponsored Song е важен за Spotify
Рекламният инструмент може да помогне на компанията, на лейбълите и на музикантите
~ 2 мин.
Spotify започна да тества нов рекламен инструмент, наречен Sponsored Songs, като целта му е да помогне на лейбълите да промотират своите сингли сред потребителите. Както Economic.bg вече писа, спонсорираното съдържание ще е съобразено с музикалните предпочитания на хората и засега ще е насочено към неплатените абонати на платформата. Повече за новата настройка може да прочетете тук.
С какво обаче този експеримент е важен за компанията?
1. Това е допълнителен начин Spotify да генерира средства от вече съществуващите потребителите. Компанията, явно има нужда от по-голяма стабилност, предвид реализираните оперативни загуби от 389 милиона долара през миналата година. Необходимостта от допълнителни приходи е и заради плановете ѝ да плати 2 милиарда долара на няколко различни звукозаписни компании. Анализаторите смятат, че този допълнителен източник на финансиране (освен абонаментите от 50-те милиона потребители, плащащи за услугата) ще помогне на компанията в дългоочакваното ѝ стъпване на борсата.
2. Положително се оценява и решението на компанията да показва реклами по един по-малко натрапчив начин. На потребителите няма да им се налага да слушат досадни аудио слотове преди или след спонсорирани песни, което, според анализаторите, ще направи хората по-възприемчиви към този модел. Очаква се също Spotify да започне да позволява на марките да спонсорират определени песни, което би представлявало още една възможност за приходи. Нещо подобно в момента прави конкурентната стрийминг платформа Pandora, която дава възможност на брандовете да спонсорират жанрови радиостанции.
3. Спонсорираните песни са добре дошли и за звукозаписните компании и изпълнителите, пред които се открива допълнителен начин да печелят от стрийминг платформите. Предполага се, че ако до даден потребител достигне съдържание, окачествено като „Sponsored song“, има потенциал той да кликне върху песента и да потърси други нейни версии или още неща от същия изпълнител, а това предполага допълнителна монетизация за източниците. Ако пък хората възприемат този тип спонсорирано съдържание, това дава допълнителни възможности да се помисли за подобряване на функцията за етикетиране, като този механизъм може да се развие в посока на продажби на билети за концерти и стоки, пише Business Insider.
Анализаторите смятат, че този тип спонсорирано съдържание може да се възприеме в бъдеще и от другите стрийминг платформи. Pandora например има 81 милиона потребители, но от тях едва 4 милиона са платените, така че един такъв рекламен похват може да осигури допълнителни приходи на компанията и да тя да се възползва от огромната си потребителска база. Sound Cloud, която е с около 76 милиона активни месечни потребители, вече дори предлага подобна функция, наречена "Promoted Track".
Приходите от стрийминг се оказват от изключително значение за музикалната индустрия, където се наблюдава подем в последно време. През миналата година за първи път по-голямата част от приходите в сферата са дошли именно от стрийминг услуги. Също така продажбите на музика в САЩ са отбелязали ръст от 11% на годишна база в общите приходи през 2016 г., което до голяма степен се дължи на онлайн стрийминга.