След рекордната 2019 г. BMW отчита срив на продажбите в България
Вносителят на бранда отчете кои са най-продаваните модели в страната ни
След рекордната 2019 г. на българския пазар, която BMW Group отчетоха, тази година очаквано е много по-слаба за марката, а основната причина за това е пандемията от Covid-19. Към септември тази година дружеството вносител на бранда в страната ни отчита годишен спад на продажбите на нови автомобили с 22%. Това стана ясно от данни на компанията, представени днес пред журналисти.
Covid-19 проблеми
За деветте месеца на годината са продадени 667 нови коли с марка BMW, а за цялата минала година броят им беше 1159.
У нac нaй-пpoдaвaният мoдeл нa ĸoмпaниятa e ВМW Х7, от който са купени 87 коли през този период, малко след него е X5 – с 76 продажби. Oт cepиятa Х y нac продължават да се пpoдaват нaй-мнoгo ВМW Х6 (64 броя), X1 (49 броя), X3 (47 броя) и X4 (28 броя). Oт ВМW Cepия 3 ca пpoдaдeни 39 ĸoли, oт Cepия 7 - oбщo 27 ĸoли, а от Серия 5 - 19 автомобила. У нac нaй-пpeдпoчитaн ocтaвa избopът нa дизeлoвият aвтoмoбил – 55% oт пpoдaдeнитe ĸoли ca с този тип задвижване, а 39% ca бeнзинoви.
Увеличение има при бензиновите коли, защото до голяма степен в България го няма CO2-факторът", обясни управляващият директор на дружеството у нас Александър Миланов.
Πpи 85% oт пpoдaжбитe нa нoви ĸoли ĸлиeнтитe избиpaт хDrіvе зaдвижвaнeтo, a 15% ѕDrіvе.
Освен в сегмента на автомобилите, намалени продажби има и при моторите BMW Motorrad – 14%,но все пак спадът е по-малък, отколкото при колите. От марката Mini за първите девет месеца на 2019 г. са продадени само 64 автомобила у нас, което е със 17% надолу спрямо година по-рано.
Спадът е навсякъде
Към края на второто тримесечие на тази година в световен мащаб продажбите на нови коли с марката BMW се свиват с 21.7%, или са продадени общо 842 153 автомобила. Данните за третото тримесечие все още не са излезли.
Всички производители в премиум сегмента са засегнати, обясни Миланов. Все пак в глобален мащаб германската компания се стреми към по-малък спад.
Всички се борим за същото или по-голямо парче от една и съща торта, но тя е по-малка“, добави той.
Предизвикателствата пред глобалното развитие на компанията остават регулациите, конкуренцията, климатичните промени, урбанизацията, дигитализацията и новото качество на иновациите. „Наблюдаваме доста бързо развитие и в периода на пандемичната обстановка, регулаторите продължават да налагат плановите мерки, които бяха очаквани“, коментира Александър Миланов.
Бъдещето е електрическо
Гамата от Plug-in хибридните модели и електрическите автомобили с батерии (BEV) заемат много малка част от продажбите в България, съответно 4 и 2%. Общите продажби на тези модели по света обаче нарастват.
Електрификацията крачи с доста големи стъпки от 17 800 автомобила до 146 хил. коли през 2019 г.“, каза Миланов „През странната 2020 г. електрифицираните автомобили растат с 11% като абсолютна стойност“, каза Миланов, обяснявайки, че не във всички географски региони по света този дял е един и същ.
През 2021 г. ще се появят нови два електрически модела BMW – i4 и iNEXT. Следващите години са планувани и други нови електрически коли под марката.
Миланов обясни, че подкрепата за електрификацията е важна и държавите правят стъпки, но на въпрос защо българското правителство упорства да подпомага този сектор той отговори „упорството трябва да го обясни българското правителство“.
По думите му промяната във вътрешното законодателство може да доминира тренда, но той все още е в бъдещето за България. Миланов даде пример с Гърция, която отчита силна хибридизация през последните две години.