„Софийска вода“ представи новите си „умни водомери“
Услугата "Смяна на титуляр на партида" вече е електронна
„Софийска вода“ представи нова услуга - "умни водомери", чрез която предлага на крайните си клиенти възможност сами да управляват консумацията на вода в домовете си в реално време.
Услугата е достъпна чрез водомер с модул за дистанционно отчитане, който изпраща данни за преминаващите количества вода у дома ежедневно към специално приложение, а клиентът получава непрекъснат достъп до приложението през личния си профил на сайта на „Софийска вода“. Така той може да следи и анализира потреблението си и да засече всяко отклонение от нормалния си дебит – например наличие на течове, нежелано или нерегламентирано ползване и пр.
Досега услугата дистанционно отчитане на водомери беше достъпна само за цели етажни собствености. Вече и крайните потребители ще могат сами да следят своята консумация и да я управляват. Това ще спести и време на клиентите на дружеството, защото няма да им се налага да чакат проверителите да посетят домовете им.
От общинското дружество представиха и друга нова електронна услуга „Смяна на титуляр на партида“. Досега това се случваше само в центровете за обслужване на клиенти, но вече може да се заяви и онлайн, през сайта на дружеството. Новата услуга промоционално ще бъде безплатна за клиентите, които желаят да сменят титуляра на партидата до 10 юли 2019 г.
Подобрява се и услугата за получаване на електронна фактура, която досега ставаше през специална платформа, а сега вече всеки клиент физическо лице ще я има директно на електронната си поща. Над 110 000 клиенти на компанията използват електронна фактура в момента. С въвеждане на новата възможност се очаква броят им да се увеличи. Това е удобно и надеждно за потребителите и ще опазва ресурсите и околната среда.
"Използваме новите технологии, за да улесним максимално нашите клиенти. Ние ценим тяхното време, затова правим обслужването им възможно най-лесно, бързо и удобно. А чрез водомерите с дистанционно отчитане те ще могат винаги да са точно информирани и да управляват потреблението си на вода в реално време. Въвеждането на дигиталните услуги е част от инвестиционната ни програма“, коментира Васил Тренев, изпълнителен директор на „Софийска вода“, част от Веолия.
Освен за разширяването на онлайн услугите за клиенти през 2019 дружеството планира да вложи много средства в подобряването на ВиК инфраструктурата в столицата, включително изграждане на нова. Общите инвестиции за годината ще са около 45.5 млн. лв.