Старият портал за е-услуги на НАП спира да работи
По изчисления на агенцията електронната комуникация спестява над 300 млн. лв. годишно на гражданите и бизнеса
Националната приходна агенция обяви, че в началото на октомври спира достъпа до стария си портал за електронни услуги. Повече от година той работи паралелно с новия, като през това време бяха прехвърлени всички потребителски профили и правата на достъп.
Потребителите, които използват ПИК или личен КЕП не трябва допълнително да се идентифицират в новия Портал за е-услуги на НАП, тъй като текущите им достъпи до услуги и информация са запазени и не са необходими действия от тяхна страна. Потребителите могат да намерят повече информация за новия портал за електронни услуги и видео представяне в сайта на приходната агенция“, отбелязват от НАП.
Новият портал за е-услуги на НАП стартира миналата година, макар че първоначалните очаквания бяха за края на 2020 г. Той струва на данъкоплатците 2.57 млн. лв., от които 2.2 млн. лв. са европейско финансиране.
С пускането си той улесни потребителите при декларирането и плащането на данъци, предоставяйки им по-интуитивна навигация и бърз достъп до информация за всяка услуга. Порталът предоставя и допълнителни функционалности, като: Профил, Моите услуги, Известия, Последно използвани услуги.
Над 300 млн. лв. годишно спестява НАП на бизнеса и гражданите от преки административни разходи благодарение на въведената електронна комуникация“, коментира по-рано зам.-изпълнителният директор на агенцията Милена Кръстанова.
С въвеждането на Персонален идентификационен номер (ПИК) приходната агенция на практика даде възможност и на физическите лица да общуват онлайн с администрацията, без да трябва да инвестират в закупуването на електронен подпис. Според експерти обаче той крие известни рискове за сигурността. Очаква се с въвеждането на мобилното приложение BGID, стартирано като идея от Министерството на електронното управление по времето на Божидар Божанов, да се даде още по-голям тласък на масовото използване на публични е-услуги.