Строителството на новите 3 км от софийското метро започва напролет
В момента се работи по обособяването на строителните площадки и създаването на временна организация на движението по бул. „Владимир Вазов”
Строителството на новото 3-километрово трасе по третата линия на столичното метро по всяка вероятност ще започне напролет, като прогнозата е новите три метростанции да бъдат готови до края на 2025 г., съобщава „Метрополитен“. Става въпрос за отсечката от „Хаджи Димитър“ до „Левски – Г“.
В момента се работи по проектирането и организацията на строителните площадки – в т.ч. създаването на временна организация на движението по бул. „Владимир Вазов”, за да бъдат обособени площадките в рамките на месеците март и април и да започне същинската работа по изграждането на метростанциите и тунелите.
За изграждането на продължението на третия метродиаметър дружеството подписа три договора за изпълнение.
С изграждането на метростанция „Тракия” и прилежащия ѝ тунелен участък до станция „Ст. Георги Аспарухов” се заема „Трейс Груп Холд” АД. Справка в Агенцията за обществени поръчки показва, че договорът е за близо 90 млн. лв. с ДДС.
Вторият договор е с дружеството „Джи Пи Груп” АД, което ще се заеме с изграждането на станция „Ст. Г. Аспарухов” и прилежащия ѝ тунелен участък до действащата в момента „Хаджи Димитър”. Неговият договор е за близо 58 млн. лв. с ДДС.
По изграждането на метростанция „Владимир Вазов” и прилежащия ѝ тунелен участък до станция „Тракия”, ще работи фирма „Монолит София” АД. Договорът ѝ с „Метрополитен“ е за приблизително 75 млн. лв. с ДДС.
Така общо за трите метростанции, които са продължение на третия метродиаметър, ще бъдат изразходени около 220 млн. лв. Част от средствата се очаква да бъдат по линия на Плана за възстановяване, а по-голямата – от общината. В интервю за „Капитал“ от септември директорът на „Метрополитен“ Стоян Братоев сподели, че въпреки несигурността около одобрението на Плана ще се пристъпи към старта на реализацията на проекта.
Припомняме, че в последния публичен вариант на документа, изпратен в Брюксел от служебното правителство, са заложени 370 млн. лв. за въпросните три метростанции, както и за другия планиран участък от централната ул. „Шипка“ до „Арена Армеец“. Това са около 40% от средствата и за двата проекта.