Магистрала „Струма“ край Дупница ще е затворена 2-3 седмици
В различните дни движението от и към Гърция ще се регулира по различни начини, в зависимост от трафика
~ 2 мин.
Около 2-3 седмици ще са необходими за възстановяване на платното за София в участъка от АМ „Струма“ край Дупница. Това заяви пред Nova инж. Иван Досев, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, позовавайки се на предварителните разчети на експертите, извършили оглед на съоръжението, засегнато от пожара.
Той подчерта, че заради пожара продължава да е ограничено преминаването в близо 10-километров участък от магистралата - между пътен възел „Дупница“ и пътен възел „Бобошево“. В останалата част от автомагистралата движението се извършва без ограничения. В отсечката, засегната от пожара трафикът се пренасочва по обходен маршрут от пътен възел „Дупница“ по път I-1 (E-79) до пътен възел „Бобошево“ на АМ „Струма“ и обратно.
При възстановяването на движението в платното за София ще бъде създадена необходимата организация за улеснение на трафика. В дните с интензивно движение - петък и събота, в участъка от „Струма“ ще преминава трафикът за Кулата, а пътуващите за София ще ползват първокласния път Е-79. В неделя и понеделник в отсечката от автомагистралата ще преминава трафикът в посока София, а всички пътуващи за Кулата ще се насочват към Е-79.
„За цялостното възстановяване на движението и в платното за Кулата ще е необходимо повече време, тъй като колоните, ригелите, гредите и отводнителите в тази част от моста са засегнати много по-сериозно от пожара. Необходимо е да се изготви проект за ремонтно-възстановителните работи, но целта ни е да възстановим движението във възможно най-кратък срок, за да не се затрудняват шофьорите“, заяви инж. Досев. Той посочи, че ремонтните дейности ще бъдат извършени със средства на АПИ, но след като е ясна количествено-стойностната сметка, ще се предяви регресивен иск към собственика на предприятието, направил нерегламентираното сметище и предизвикало пожара.
По повод струпването на отпадъци в близост до трасето на републиканските пътища и прилежащите им съоръжения инж. Досев посочи, че служителите на областните пътни управления извършват редовни обходи на пътищата и при констатиране на отпадъци в обхвата на пътя се изготвя предписание до нарушителите те да бъдат незабавно отстранени, но често се налага АПИ за своя сметка да ги премахва. Той каза още, че незаконното депониране на вторични суровини и отпадъци в обхвата на пътищата е динамичен процес, при които за кратко време се наблюдава струпване, премахване и ново депониране на отпадъци, какъвто вероятно е и случая с цеха за преработка на отпадъци, предизвикал пожара. Инж. Досев посочи, че при изграждането на съоръжението от автомагистралата се е налагало строителят да почиства за своя сметка същия терен, за да се освобождава място, тъй като собственикът им ги е депонирал неправомерно.