Трябва да се потърсят решения за качествена професионална ориентация
Често младите хора учат и завършват специалности, които нямат никакво бъдеще
Христо Илиев, основател и председател на съвета на директорите на AG Capital:
Каква е дейността на Вашата компания?
- AG Capital e водеща група, специализирана в инвестиции и услуги в сектора на недвижимите имоти.
Кои са най-наболелите проблеми, с които се сблъсквате във Вашия сектор?
- Нямаме някакъв наболял проблем. Нашият бизнес е цикличен. Има периоди, когато пазарът е активен. В условия на криза компаниите демонстрират своята устойчивост. За 25 години, групата ни натрупа достатъчно опит, за да сме стабилни, независимо от различните фази на пазара.
Защо решихте да подкрепите инициативата на PwC България?
Подкрепям кампанията на PwC - “Твоите 25 причини да избереш България”, защото за мен въпросът за подготовката на следващото поколение винаги е бил от ключово значение. Възприемам участието в проекта и като част от 25-тата годишнина на първата и най-позната наша компания АДРЕС, част от AG Capital.
Смятате ли, че компаниите трябва да участват активно в подготовката на кадрите за пазара на труда?
- Факт е, че има огромна пропаст между професиите, от които има нужда бизнеса и това, което днешните студенти избират като сфери на образование. За мен най-важно е да се потърсят решения за качествена професионална ориентация.
Как според Вас трябва да се стимулират квалифицираните кадри, за да останат в България?
- Често младите хора учат и завършват специалности, които или нямат никакво бъдеще, или не са пряко свързани с талантите им. Това е условие за поява на неудовлетвореност да постигнат това, за което мечтаят. За да се развиват тук е необходимо да променим липсата на реална професионална ориентация. Тогава няма да са необходими специални стимули. Процесът ще е естествен и двете страни ще бъдат по-удовлетворени.
Интервюто е част от кампанията "Tвoитe 25 пpичини дa избepeш Бългapия" на "Прайсуотърхаускупърс България" ЕООД (PwC Bulgaria), в която Economic.bg е партньор.