Британска жп линия ще се захранва директно от слънчева централа
Пилотната схема може да проправи пътя за по-евтини и екологични жп линии
~ 2 мин.
Първата в света соларна ферма, която захранва директно железопътна линия, ще заработи в близост до Алдършот в Хемпшир, Великобритания. Това проправя пътя за още по-амбициозен проект - захранване със слънчева енергия на влакове, пише The Guardian. От петък около 100 слънчеви панела край трасето ще доставят възобновяема електроенергия за захранване на сигнализацията и светлините по маршрута за Уесекс на оператора Network Rail.
Пилотният проект с мощност 30kW може да проправи пътя за по-голям проект от следващата година, способен да захранва директно влаковете, които използват този маршрут.
Слънчевият "пробив" идва в момент, когато Network Rail планира да похарчи милиарди паунди за електрифициране на железопътни линии, за да изостави влаковете на дизел. Това може да помогне за намаляване на замърсяването на въздуха, емисиите парникови газове и разходите на компанията.
Соларните панели вече се използват за захранване на работата на гарите, включително "Блекфрайърс" в центъра на Лондон. Но проектът край Алдършот е първият, при който слънчева централа ще бъде включена директно в електрическата мрежа, за да се захранва железопътния транспорт.
Network Rail се надява да използва схемата, разработена от благотворителната организация 10:10 Climate Action и Imperial College London, за да зарежда от слънцето своите железопътни линии в цялата страна.
„Имаме амбиции да разгърнем тази технология по-нататък в мрежата, ако този демонстрационен проект се окаже успешен, за да можем да предоставим по-зелена, по-добра железопътна линия за нашите пътници и широката общественост", коментира Стюарт Киструк, директор на маршрута за Уесекс на Network Rail.
Изследователският екип зад проекта, наречен Riding Sunbeams, изчислява, че слънчевата енергия може да захранва 20% от мрежата на оператора Merseyrail в Ливърпул, както и 15% от маршрутите в град Кент, Съсекс и Уесекс. Според екипа има възможност и за слънчеви трамваи в Единбург, Глазгоу, Нотингам, Лондон и Манчестър.
Екипът е започнал работа по плановете преди повече от две години, за да открие дали включването в електрическата мрежа може да направи слънчевата енергия по-ефективен източник на енергия за влаковете.
Innovate UK награди финансираният от Министерството на транспорта проект, след като доказа, че свързването на слънчевата енергия директно към железопътните, тръбните и трамвайните мрежи може да помогне за задоволяване на значителен дял от техните нужди от електроенергия.
Пилотният проект с мощност 30kW може да проправи пътя за по-голям проект от следващата година, способен да захранва директно влаковете, които използват този маршрут.
Слънчевият "пробив" идва в момент, когато Network Rail планира да похарчи милиарди паунди за електрифициране на железопътни линии, за да изостави влаковете на дизел. Това може да помогне за намаляване на замърсяването на въздуха, емисиите парникови газове и разходите на компанията.
Соларните панели вече се използват за захранване на работата на гарите, включително "Блекфрайърс" в центъра на Лондон. Но проектът край Алдършот е първият, при който слънчева централа ще бъде включена директно в електрическата мрежа, за да се захранва железопътния транспорт.
Network Rail се надява да използва схемата, разработена от благотворителната организация 10:10 Climate Action и Imperial College London, за да зарежда от слънцето своите железопътни линии в цялата страна.
„Имаме амбиции да разгърнем тази технология по-нататък в мрежата, ако този демонстрационен проект се окаже успешен, за да можем да предоставим по-зелена, по-добра железопътна линия за нашите пътници и широката общественост", коментира Стюарт Киструк, директор на маршрута за Уесекс на Network Rail.
Изследователският екип зад проекта, наречен Riding Sunbeams, изчислява, че слънчевата енергия може да захранва 20% от мрежата на оператора Merseyrail в Ливърпул, както и 15% от маршрутите в град Кент, Съсекс и Уесекс. Според екипа има възможност и за слънчеви трамваи в Единбург, Глазгоу, Нотингам, Лондон и Манчестър.
Екипът е започнал работа по плановете преди повече от две години, за да открие дали включването в електрическата мрежа може да направи слънчевата енергия по-ефективен източник на енергия за влаковете.
Innovate UK награди финансираният от Министерството на транспорта проект, след като доказа, че свързването на слънчевата енергия директно към железопътните, тръбните и трамвайните мрежи може да помогне за задоволяване на значителен дял от техните нужди от електроенергия.