Виенски спирки, бус лента и нови велоалеи по „Патриарх Евтимий“
Това предвижда нов проект на Столична община за реорганизация на движението
Промяна в движението на някои от ключовите пътни артерии в центъра на София предвижда проект на общината, който беше представен днес от столичния кмет Йорданка Фандъкова. Той включва преместване на велоалеите по бул. „Витоша“ от страната на пътното платно, двупосочно движение по бул. „Фритьоф Нансен“, бус лента, нова велоалея, както и виенски тип спирки по „Патриарх Евтимий“.
„Искахме цялостно да решим проблема с придвижването в тази част на центъра. Работата на парче я сменихме с цялостен подход, затова ще има подобрения и по околните булеварди. Бул. „Фритьоф Нансен“ ще стане двупосочен, за да може пътниците в тролейбус 7 да пътуват бързо и без заобикаляне, но и за да се улесни трафикът в малките квартални улици. По бул. „Витоша“ пък ще се обособи косо паркиране, а велосипедната алея при парка на НДК ще се свали на пътното платно. Вече няма да има конфликти между пешеходците и велосипедистите по един от най-натоварените тротоари в града“, обясни Борис Бонев от Спаси София по време на представянето на проекта.
„На практика от Университета до Петте кьошета времето за придвижване на тролеите ще бъде съкратено чувствително, като така ще насърчим повече хора да се движат с градския транспорт“, каза кметът на София Йорданка Фандъкова. . От думите й стана ясно още, че ще има намаление в паркоместата по „Патриарх Евтимий“, но „това се компенсира с тези на „Витоша“, каза още тя.
Всички пешеходни пътеки ще бъдат обезопасени със специални колчета, които препятстват паркирането около тях и така подобряват видимостта. Ще има и две нови пешеходни пътеки за улеснен достъп до парка на НДК и вместо през подлеза на спирка Баба Неделя, пешеходците ще могат да пресичат бул. „Витоша“ без слизане. За първи път в София ще бъдат направени и т. нар. виенски спирки, които намаляват конфликтите между пътниците в градския транспорт и велосипедистите.
По време на представянето на проекта стана ясно, че за неговото осъществяване ще са необходими 500-600 000 лв., но пък се спестявали около 170 000 лв. заради двупосочното движение на тролейбус номер 7. Сега предстои проектът да бъде съгласуван и качен на сайта на Столичната община.