Metro разделя бизнеса си на две
Собствениците искат пълен контрол над корпоративните стратегии
Дейността на германската верига „Metro” ще бъде разделена на две отделни компании. Управителният борд в момента
подготвя създаването на две независими и секторно ориентирани компании.
Собствениците смятат да разделят сегашната структура на „Метро“ на звено, специализирано в храните и продажбите на едро и на звено в сферите на електрониката и услугите.
„Двете отделни единици ще бъдат индивидуално търгувани на борсата със съответния им профил, управляващи и ръководни органи”, допълва се в изявлението на „Метро”, предаде БГНЕС. Целта е съответните мениджъри на двете звена да имат пълен контрол над корпоративните им стратегии.
Всяка от компаниите ще да търси нови придобивки и партньорства, без да е зависима от другата. Така те сами ще могат да подготвят своите стратегии за разширяване.
Управляващите органи на „Метро” „ще вземат решение за очакваното разделяне на групата „Метро” след период на интензивни консултации”. Ако управленските бордове и акционерите одобрят бъдещия същински план, "разделянето се очаква в средата на 2017 г.”, допълва се в съобщението.
За момента не става ясно как и дали това ще промени вида и функциите на популярните хипермаркети на веригата, които едновременно осъществяват продажби на дребно на храни и електроника, заедно с търговия на едро.