След художниците и дизайнерите заклеймиха новото лого
От професионалните обединения на дизайнерите настояват и за отмяна на използването на представения знак и организирането на нов конкурс
Часове, след като Съюзът на българските художници (СБХ) изрази неодобрението си към новото туристическо лого на България, същото направиха и от две професионални обединения свързани с графичен дизайн - Камара на дизайнерите в България (КДБ) и Национална асоциация за дизайн и реклама (НАДР).
В отворено писмо до президента, премиера, икономическия, културния и строителния министри, от двете асоциации коментират, че елементите в "Бранд България" "затвърждават впечатлението за съдържащата се в него вяла и безлична посредственост".
"Ние, професионалните художници и дизайнери в България, изразяваме категоричното си възмущение и несъгласие с крайния визуален продукт", се казва в отвореното писмо. В него се казва, че логото е с "естетически и смислови недостатъци".
"Заявяваме твърдата си позиция, че налагането на новото туристическо лого е в ущърб на националната графична идентичност и традиции, както и на културните, естетическите и академични норми и ценности", продължават дизайнерите.
От професионалните обединения на дизайнерите настояват и за отмяна на използването на представения знак и организирането на нов конкурс, резултатите от който да станат ясни при пълна прозрачност и с участието на професионалните гилдии в България.
След като преди две седмици от министерство на икономиката, енергетиката и туризма представиха новото лого, в публичното пространство и социалните мрежи "Бранд България" биваше по-скоро осмиван. ОТ СБХ определиха туристическото лого като "некомпетентно и посредствено".
Преди няколко дни, икономическият министър Делян Добрев призна, че "не е фен на новото лого" и самият той харесвал повече другите три варианта. От фирмата, изработила стратегия за "Бранд България" заявиха, че предпочитат да не издават как изглеждат въпросните три отпаднали варианта и посочиха, че новото лого е избрано на базата на проучвания в 11 държави сред повече от 8000 респондента.
В интервю за Economymagazine.bg, Николай Неделчев, изпълнителен директор на "Публисис" АД, коментира, че "избраната визия е фаворит на всички пазари, тъй като създава точни асоциации с основната бранд идея и е най-запомняща се".