Amway влиза в България с амбиция за 10% пазарен дял
Компанията за директни продажби планира да привлече 20,000 собственици на Amway бизнес до края на 2014 г.
Компанията за директни продажби на козметика, почистващи препарати, хранителни добавки и стилизиращи продукти навлиза на пазара в България. Това обяви на пресконференция в София Питър Страйдъм, управляващ директор на Amway за Европа и Южна Африка. Пред Economic.bg той заяви, че компанията ще се бори за пазарен дял от 10% в сферата на директните продажби, които в България са в размер на 62 млн. щатски долара (около 95 млн. лева). Той обаче подчерта, че амбициите на Amway са да увеличи обема на пазара до над 100 млн. долара в следващите години.
"Проявяваме сериозен интерес към България, откакто първоначално започнахме да обсъждаме възможностите за действия в този район. Amway оперира на над 100 пазара от 6 континента. Стартирахме своя бизнес в България през юни 2014 г. и вече сме уверени в неговия потенциал. Операциите в България ще бъдат координирани от Amway Румъния, която е сред топ 10 на пазарите в Европа. В този смисъл, България има привилегирована позиция и ние уверяваме местния екип, че заедно ще изградим основите на доверие и прогрес", каза Страйдъм.
България става 30-ят пазар на компанията в Европа. Първоначалната инвестиция на Amway за бизнеса на компанията в България е 0,5 милиона щатски долара.
Дейността на Amway се базира на бизнес модела за директни продажби, съществъващ вече над 50 години. Компаняита насърчава и подкрепя частната практика в световен мащаб, като предлага на собствениците на Amway бизнес (САБ) специални възможности за бизнес обучение, което цели те да могат да постигнат целите си и да развият успешно собствен бизнес. Регистрационната такса за собствениците на Amway бизнес е 22 лева, като регистрацията се осъществява онлайн на българския сайт на Amway www.amway.bg.
"От името на Amway, за нас е удоволствие да представим своите бизнес възможности и продукти на българските клиенти, които са една зряла аудитория, търсеща продукти с високо качество. Уверена съм, че заедно с мрежата от Собственици на Amway бизнес (САБ), ние ще напишем една успешна история и ще изградим още по-силен ангажимент към бизнеса. Ядрото на бизнеса на Amway са хората, които имат възможността да постигнат успех по свой собствен начин, като печелят допълнителни доходи, докато определят сами своите графици и постигат идеалния се себе си баланс между личен живот и работа, с награди и признания за положените усилия. Освен това, Amway планира разрастване в България с 20,000 Собственици на Amway бизнес до края на 2014 г.“, добави Йоана Енаке, генерален мениджър на Amway за България и Румъния.
През 2013 година основаната в САЩ компания отчете продажби в световен мащаб в размер на 11,8 млрд. щатски долара. В Европа оперират 1150 служители и над 250 000 собственици на Amway бизнес. Техните продукти се продават на българския пазар чрез търговски представители, но фирмата до сега не е имала седалище у нас.