ЧЕЗ обеща да провери всеки сигнал за неточна сметка
От дружеството предложиха помощта си за внасяне на яснота по фактурите и други неясни за клиентите им въпроси
Всеки сигнал и жалба за неточна сметка за електроенергия ще бъде проверен. Това уверение дава ръководството на ЧЕЗ в писмо, подписано от Петър Баран, главен оперативен директор на дружеството.
Изявлението идва в отговор на проведените в някои градове в Югозападна България протести срещу дружеството. В Сандански и Благоевград недоволни граждани запалиха сметките си за ток в знак на протест срещу високите според тях цени на електроенергията.
В писмото си дружеството уточняват, че "ЧЕЗ е само част от веригата на ценообразуването и на ЧЕЗ се падат по-малко от 17% от крайната цена за клиентите. Те дават пример с разпределението на приходите от една потребителска сметка от 100 лева - от нея за ЧЕЗ оставали 17 лева, а останалата сума се изплащала обратно по веригата - за производство и пренос, включително добавки за зелена енергия, добавка за енергия от когенерация, невъзстановяемите разходи по дългосрочни договори, данъци, такси и акцизи.
"Изразяваме готовността си да работим заедно с гражданските и потребителски организации и институциите за осигуряване на повече информация и внасяне на яснота по фактурите и други свързани с клиентите ни и дейността на ЧЕЗ въпроси” се казва в изявлението на ръководството на ЧЕЗ.
От дружеството уточняват, че при всяка открита грешка от получените при тях потребителски сигнали ще бъде коригирана. Токът на хора, имащи неплатени сметки, но подали жалба, няма да бъде спиран, докато трае проверката по тяхното оплакване.
До 20 февруари центровете за обслужване на клиенти специално в градовете Сандански, Благоевград и Гоце Делчев ще работят с 1 час удължено работно време.
Сигнали може да се подават в центровете за обслужване на клиенти, на електронен адрес [email protected] или на телефонен номер 070010010. За целта потребителите трябва да съобщят своя клиентски номер или номер на електромер.