Hyundai и Kia плащат милиони обезщетение на американците
Южнокоресйките производители признаха, че колите им харчат повече, отколкото са обявили предварително
Южнокорейските производители на автомобили Hyundai Motor и Kia Motors признаха, че са надценили икономичността на своите коли. Заради по-големия разход на гориво, отколкото е било обявено, двете компании ще платят десетки милиони долари обезщетение на потребителите в Северна Америка.
Разследване на американската Агенция за защита на околната среда (EPA) е показало, че 13 модела на Kia и Hyundai, произведени след 2011 г., изминават една или две мили по-малко с един галон гориво. В своята маркетингова кампания, при представянето на своите "супер икономични автомобили" Hyundai изтъква, че колите могат да изминат 40 мили по магистралата с един галон гориво.
Проучването на EPA обаче показва, че моделите Elantra, Accent и Veloster на Hyundai, както и Kia Rio не могат да изпълнят това условие. Хибридите Hyundai Sonata и Kia Optima също не могат да се справят с предварително заложените цели.
От Hyundai и Kia обявиха, че грешката произтича от различните методи за извършване на тестовете. Независимо от това обаче производителите ще платят на американските клиенти евентуалната разлика в обещания разход и реалния резултат, както и ще се извинят публично за грешката.
Компанията уточнява, че подобни разлики има само при продадените автомобили в Северна Америка. "Всички коли на Hyundai са коректно сертифицирани с точния рейтинг за икономия на гориво, спрямо агенциите в съответните държави", се казва в становището на Hyundai.
Според анализатори основните проблеми за корейската компания няма да са толкова от материалните щети, а от загуба на репутация. Дълги години Hyundai се бори да спечели доверието на клиентите и сега това може да се окаже сериозен проблем за нея.
В края на 90-те години Hyundai имаше проблеми с качеството на своите автомобили. Годишно тогава компанията продаваше по около 90 хил. автомобила в Северна Америка. През следващите години корейската компания се фокусира в повишаване на качеството и през 2011 г. продажбите достигнаха 646 хил. автомобила.