Иво Маринов: България вече не е само морска дестинация
Страната ни става все по-разпознаваема и със специализирани форми на туризъм
България променя имиджа си на преобладаващо морска дестинация и постепенно се препозиционира на международния пазар като целогодишен маршрут за пътуване и почивка. Предлагат се разнообразни услуги и уникални възможности за балнео- и СПА, културно-исторически туризъм. Това заяви зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов на кръгла маса за развтиеито на сектора в Русе.
По думите му България става все по-разпознаваема на международната карта и чуждестранните гости идват все по-информирани.
Министърът обясни, че са стартирани няколко проекта за конкретни продукти и все малко популярни райони в страната, които са с голям потенциал за привличане на туристи. Според него това ще помогне да се преодолее сезонната и териториалната концентрация на сектора и ще увеличи броя на туристите.
Той посочи като добри примери комуникационната кампания за популяризиране на 12-те български ЕДЕН дестинации, която министерството осъществява от началото на 2012 г. и която се съфинансира от ЕК.
Друг перспективен проект е бъдещият трансграничен културно-туристически маршрут „Пътят на Римските императори”, за който България, Сърбия, Хърватска и Румъния подписаха през февруари меморандум за разбирателство.