Кръстев: Нови летища биха привлекли инвестиции
Тече процедура по консултации за промяна на таксите на летище София за въвеждане на облекчения за авиокомпаниите, каза служебният транспортен министър
Развитието на летищната мрежа в страната чрез създаване на нови летища открива нови възможности за привличане на инвестиции и за подобряване на условията за туризъм, спорт и обслужване на селското стопанство и индустрията. Това каза служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Кристиан Кръстев в интервю за "Стандарт".
По думите на министъра т.нар. малка авиация показва значителен интерес към сертифицираните летателни площадки в България. "Малката авиация бележи ежегоден ръст в Европа и целия свят през последните години въпреки кризата. В този смисъл ние ще оказваме подкрепа за развитието на тази дейност и в бъдеще", каза Кръстев.
Министърът обясни, че няма как да бъде удовлетворено искането на Асоциацията на българските авиокомпании (АБА) да се намалят държавните летищни такси и аеронавигационните такси. "Като страна членка на ЕС не можем да нарушаваме правилата на свободната конкуренция, като даваме преференции само за българските авиокомпании. Така намаляването на летищните и аеронавигационните такси ще свали разходите на всички авиопревозвачи и няма да направи българските по-конкурентоспособни", обясни Кръстев.
Той обясни, че размерът на таксите никога не е бил важен фактор за финансовото състояние на авиокомпаниите, тъй като те формират малък дял в разходите им. "Министерството на транспорта полага усилия за намиране на възможните начини за създаване на по-благоприятни условия за пазара, като облекчава административното обслужване, въвежда по-бързи и евтини електронни услуги и пр. МТИТС и ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГВА) предприемат стъпки за задържане и намаляване на таксите, които се съгласуват с летищата и авиокомпаниите. Тече процедура по консултации за промяна на таксите на летище София за въвеждане на облекчения за авиокомпаниите, като премахване на увеличената такса за кацане след 22.00 ч. и през почивните дни", каза министърът.
Кристиан Кръстев говори и за решението на държавата да задължи тежкотоварните автомобили да спират между 16 и 22 часа в предпразничните и почивните. "Смятаме, че е необходим компромис, който, от една страна, да гарантира безопасността на движението в дните, когато превозите са най-интензивни, но от друга страна, в условията на икономическа криза, да осигури възможността българските превозвачи да завършват курсовете си и да се прибират до базите си", каза той. Според него, ако се удължи времето за движение в петък, това ще позволи по-бърза реализация на продукцията от последния работен ден.