Московски: Спирането на приватизацията на БДЖ е грешка
Не разбрахме основанията и причините на принципала да спре приватизацията на "Товарни превози, каза бившият транспортен министър
Спирането на приватизацията на "БДЖ-Товарни превози" е голяма грешка. Това каза бившият транспортен министър Ивайло Московски в интервю за "Фокус". "Не разбрахме основанията и причините на принципала да спре приватизацията на "Товарни превози", добави той.
"Няколко пъти сме обяснявали темата и сме на мнение, че тази приватизация беше жизнено необходима по няколко причини. Първо, без значение, че няма да може да се постигне някаква кой знае колко висока цена, в крайна сметка пазарът определя цената, приватизацията беше необходима, защото за преструктуриране на останалите задължения, ще е необходим нов заем. Този заем ще е държавно гарантиран - тоест ще се даде на държавата, а държавата ще го предостави на БДЖ, което е държавна помощ. За да бъде нотифициран такъв заем, трябва поне половината да е от участие на БДЖ, а те няма откъде от друго място, освен от приватизацията, да осигурят такива приходи. По този начин пада възможността държавата да финансира чрез нотификация преструктуриране на останали задължения", каза Московски.
"Основанието, че трябва да се пазят работни места, също не е аргументирано, защото в предприватизационния договор е записано, че новият собственик, който и да е той, е длъжен в следващите четири или пет години да запази същия брой работни места", каза Московски.
"Всички планове за преструктуриране, които желаят да направят без приватизация, са свързани със сериозни инвестиции, които няма откъде да дойдат. „Товарни превози" са търговско предприятие и нямат право нито на държавни субсидии, нито на каквато и да е държавна помощ", обясни Московски.
Прочетете интервюто на Economic.bg по трмата ТУК