Папазов призна за четири рискови европроекта в транспорта
Става дума за жп линиите Септември – Пловдив и Първомай – Свиленград и автомагистралите „Марица” и „Струма”
Управляващият орган на ОП „Транспорт” (ОПТ) идентифицира четири рискови проекта. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов при изслушване относно изпълнението и текущото състояние на ОПТ 2007 – 2013 и програмирането на периода 2014 – 2020 г.
Става дума за жп проектите Септември – Пловдив, Първомай – Свиленград. В пътния сектор е натрупано закъснение в изграждането на Лот 1 и 2 на автомагистрала „Марица”, както и 2 и 4 на „Струма”.
Папазов поясни, че двата железопътни проекта са определени като рискови поради „забавеното им стартиране в резултат на обжалване на тръжните процедури”. „И друг път съм споменавал за проблемите, които НКЖИ среща и извършването на археологически разкопки. Тези два проблема в голяма степен са преодолени и по двата проекта се работи с усилени темпове”, увери Папазов.
За пътните проекти той посочи, че има уверение на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ), че Лот 2 на „Марица” ще завърши тази година, а Лот 1 в края на тази или началото на следващата година. „Очакванията ни са, че Лот 4 на автомагистрала „Струма” също да завърши през 2014 година и Лот 2 през следващата година”, заяви Папазов.
„По време на проведеното заседание на Комитета на наблюдение както управляващият орган, така и представителите на Еврокомисията бяха уверени от бенефициентите АПИ и НКЖИ, че всички проекти ще завършат в периода на допустимост в настоящия програмен период”, обобщи Данаил Папазов.
Същите рискови проекти миналата седмица спомена в интервю за Economic и бившият министър на транспорта Ивайло Московски, според когото средствата по ОПТ могат да бъдат замразени наравно с тези по оперативните програми „Околна среда” и „Регионално развитие”. По-рано президентът Росен Плевнелиев алармира, че следващата наред е ОПТ, за която ЕК може да спре финансирането.