Рекламите във Facebook не влияят на покупките
Според последното проучване на Reuters, социалният гигант има още много работа пред себе си, преди да започне да генерира сериозни приходи от реклама
Последно проучване на Reuters показва, че четирима от всеки пет потребители на Facebook никога не са закупили продукт или услуга, която е резултат на реклама или коментар на социалната мрежа. Това показва, че още много е нужно, за да се превърнат тези 900 млн. потребители в източник на приходи от реклама.
Онлайн анкетата също така установява, че 34% от анкетираните потребители на Facebook прекарват по-малко време в интернет страницата отколкото преди шест месеца, докато само 20% прекарват повече.
Резултатите подхранват допълнително притеснения на инвеститорите, за способността на социалната мрежа да прави пари, които пък свалиха акциите на компанията с цели 29% от първоначалната цена от публичното предлагане през миналия месец. Така стойността на компанията намалява с близо 30 млрд. долара и достига до около $ 74 милиарда.
Около 44 процента от анкетираните казват, че пазарният дебют, смятан от инвеститорите за проблемен, прави Facebook по-малко надежден в техните очи. За периода от 31 май-4 юни в анкета са участвали 1,032 американци, като 21% казват, че нямат профил в социалната мрежа.
Междувременно акциите на Facebook закриха редовната сесия в понеделник с нови 3% надолу, достигайки до $ 26,90.
Въпреки, че проучването не взима под внимание, как другите форми на реклама влияят на покупателното поведение, изследване от февруари на изследователската компания eMarketer показа, че Facebook не успява да се наложи по очакваният начин относно решенията на потребителите.
"Изследването показва, че Facebook има още много работа за вършене по отношение на това, да бъде по-ефективен източник на рекламата за хората", каза анализаторит от eMarketer Дебра Уилямсън.
Тези опасения се изостриха допълнително миналия месец, когато General Motors Co, третият по големина рекламодател в САЩ, заяви, че ще спре платената си реклама във Facebook.
Социалната мрежа отказа коментар по повод проучването, но пренасочи вниманието към казуси на фирми, като например Nutella, която пресмята, че дължи 15%-то увеличение в продажбите си на Facebook, както и към ресторант от веригата Applebee, който успява да си върне инвестицията трикратно заради платената реклама в компанията на Зукърбърг.
Измерването на ефективността на рекламата може да бъде затруднено, особено за марка, чиято цел е да окаже влияние върху бъдещите покупки, а не върху генерирането на незабавни продажби.
"Ако рекламирате автомобили Porsche и получите 20% увеличение в продажбите, това си е удивително постижение, но ако продавате юфка, определено не е”, коментира Стиб Хаскър, президент на Global Media Products and Advertiser Solutions.
Информационна Агенция Икономика