Sony купува създателя на хитовата игра Elden Ring
Производителят на PlayStation иска да разшири портфолиото си от хитови заглавия
Sony води преговори за придобиване на Kadokawa – японската медийна компания, създала популярната игра Elden Ring. Това съобщава Reuters, позовавайки се на два свои източника, запознати с въпроса.
Преговорите продължават и ако са успешни, сделката може да бъде подписана през следващите седмици, казаха източниците.
Акциите на Kadokawa затвориха с 23% нагоре при достигане на дневния си лимит. Пазарната ѝ капитализация беше 2.7 милиарда долара преди новината на Reuters. Акциите на Sony затвориха с ръст от 0.6%.
Sony отказа коментар. Kadokawa каза, че не може да коментира.
Производителят на PlayStation вече има 2% дял в Kadokawa и във FromSoftware, разработчик на хитовата фентъзи екшън ролева игра, собственост на Kadokawa.
Хитовото заглавие е съвместна работа между ветерана режисьор Хидетака Миязаки и авторът на „Игра на тронове“ Джордж Р. Р. Мартин.
Играта описва свят, в който играчите се бият с чудовища и се стремят да поправят Elden Ring. Досега са продадени 25 милиона копия и е възхвалявана от много играчи.
Заглавието е достъпно за различни платформи, включително PlayStation на Sony. Експанжънът Shadow of the Erdtree също предизвика голям интерес, като в рамките на три дни след пускането му на пазара през юни бяха продадени 5 милиона копия.
Kadokawa работи като издател от 1945 г. и постепенно се разширява в фейминга, аниме, събития и герои с франчайзи като „Re: Zero“, в който тийнейджър е призован във фантастичен свят.
Други франчайзи включват Delicious in Dungeon – манга поредица, адаптирана в аниме за авантюристи, които изследват подземия и ядат чудовища, които срещат.
Известен като изобретателя на Walkman, Sony се превърна от производител на електроника в развлекателен и технологичен гигант, обхващащ филми, музика, игри и чипове.
Симпатичните персонажи и интелектуалната собственост могат да живеят 30, 50 или 100 години“, каза миналата година изпълнителният директор на Sony Кеничиро Йошида.
„Това е нещо, в което искаме да инвестираме за устойчив растеж“, каза той.
Фокусът на Sony включва аниме, чийто растеж в световен мащаб е подхранван от разпространението на стрийминг услуги и по-доброто познаване на японската култура.
Групата постигна успех и в разширяването на обхвата на собствените си франчайзи, с поредицата игри The Last of Us, адаптирана в популярна драма на HBO.
Sony, чиято пазарна оценка е около 114 милиарда долара, през януари отмени сливането за 10 милиарда долара на индийското си поделение със Zee Entertainment Enterprises, казвайки, че някои условия не са изпълнени.
Бизнесът на Kadokawa беше ударен през последните години. През юни беше засегнат от кибератака, която доведе до изтичане на данни и засегна бизнес дейностите.
Преди две години Цугухико Кадокава, синът на основателя на компанията, подаде оставка като председател на Борда на директорите, след като беше обвинен в подкупи, свързани с Олимпийските игри в Токио.