Adventif популяризира българските планини сред чужденците
Проектът дава възможност на хората да "сглобят" сами своето преживяване
Да се върнеш в България след живот в чужбина за мнозина изглежда странно и нелогично. 25-годишният Николай Николов от Варна избира да се реализира у дома след следването си във Великобритания и прокарва успешния модел на младия и креативен българин, който обича страната си. Той е основател на проекта Adventif , целящ да популяризира родните планини като туристическа дестинация сред чужденците. Екипът на Economic.bg разговаря с Николай за идеите и бъдещето на проекта.
Разкажете ни за проекта Adventif. Как се роди идеята за създаването му? От колко човека се състои екипът зад проекта?
Adventif е проект, с който целя да популяризирам българските планини сред чужденците, а и не само. Основната целева група на Adventif са компании, които търсят едно по-различно тиймбилдинг изживяване, както и чужденци, които искат да опитат нещо по-различно и да излязат от зоната си на комфорт. Използвайки формата на нашия уебсайт, хората могат сами да “сглобят” желаното от тях преживяване. В екипът сме аз в ролята на човек за всичко, човек, който се грижи за маркетинга, IT специалист, няколко планински водачи и фотограф.
Идеята се роди докато бях във Великобритания, където учих и работих в продължение на 6 години. Редовно се прибирах летата, за да ходя по планините с приятели – нещо като традиция си беше. След всеки мой поход моите колеги в банката, в която работих, ме питаха кога най-после ще организирам нещо и за тях, за да могат и те да се докоснат до красотата на България. Искаха да видят това, което публикувах в социалните мрежи докато съм в България – красиви пейзажи, които спират дъха на човек. И така се роди идеята.
Защо решихте да реализирате вашата идея в България? Великобритания не е ли с доста по-развит пазар?
Стара планина е доста по-привлекателна дестинация от Пийк Дистрикт, поне според мен. Пазарът за почти всичко е по-развит там, но родните планини са предпочитана дестинация на хора от цяла Европа.
Кои са най-предпочитаните дестинации в България за такъв тип преживявания? Коя е вашата любима и защо?
По-високите ни върхове, разбира се – в.Вихрен, в.Мусала – както и красиви хижи като х.Рай с уникалното райско пръскало, и х.Вихрен в подножието на върха. Рилските езера, разбира се, са една от топ дестинациите. Да не изпускаме и манастирите, които са доста привлекателна дестинация за чужденците. Белоградчишките скали. Трудно е да се определи най-популярното място. Именно за това ми е трудно да определя и моята любима – всичките са ми любими.
Повече чужденци или повече българи се възползват от вашата услуга?
До момента повече българи. Имаме план как да развием проекта сред чужденците, което е една от причините да пътувам обратно до Великобритания по-късно този месец.
Конкуренцията в този сектор е доста голяма. С какво се различавате от останалите компании, които предлагат туристически услуги?
Конкуренцията е голяма, но според мен конкуренцията е нещо хубаво. Разликите са доста. В Adventif хората могат сами да сглобят желаното от тях приключение – избирайки желаните от тях дестинации на нашия уебсайт, посочвайки региона, който искат да видят, ние изготвяме индивидуално предложение за тях.
Една от целите ми е да превърна Adventif в една мини-социална-мрежа. Всеки, който използва нашите услуги има собствен профил в уебсайта ни, може да качва собствени снимки от преживяванията, да споделя мнение, да “лайква” определени дестинации и да пише коментари.
Коя дестинация бихте препоръчали за зимна ваканция?
Зимните ми предложения не биха се различили от летните. Всяка дестинация има своя чар през четирите сезона.
Планирате ли да излезете извън пределите на България?
Старая се да не казвам “не” за каквото и да било, тъй като човек никога не знае. Но основната ми цел, както вече казах, е да популяризирам родните планини.
Как си представяте Adventif след 5 години?
Представям си Adventif като една от топ платформите за планински приключения и тийм-билдинг и като най-популярната сред чужденците.