Amazon иска „гласово господство“ на Alexa
Благодарение на компанията, вече може да говорите на микровълновата си
Amazon няма да направи огромно богатство от новата си 60-доларова микровълнова, контролирана от гласовия асистент Alexa. Или от стенния часовник с Alexa. Всъщност постигането на печалба от нарастващия избор от джаджи с Alexa или Echo може да се окаже зад голямата цел. Компанията работи за нещо по-голямо и потенциално по-доходоносно.
Технологичният гигант Amazon иска неговият гласов асистент Alexa да бъде „неизбежно, невидимо присъствие“, което винаги е с нас като сянка, и определено се опитва да постигне това без притурката, която използваме навсякъде – телефона.
В четвъртък компанията обяви пускането на 13 нови джаджи с гласови асистенти към своето семейство. В допълнени на часовника и микровълновата Amazon добавя и Echo Интелигентни високоговорители, устройство, с което може да използваме Alexa в автомобил, както и специален DVR , който да се конкурира с най-горещата джаджа на 2007 г. – TiVo.
„Не става въпрос за приходите, които тези устройства генерират“, заяви Вернер Гьорц, анализатор в Gartner. „Това е инвестиция в разпространението на Alexa”. По негови думи компанията иска да привлече потребителите в своята екосистема. „Истинските пари ще дойдат, когато потребителите на Alexa купуват продукти на Amazon.com, консумират съдържание от Amazon Prime и използват Amazon Web Services“, споделя той.
Данните са в основата на този план за „гласово господство“. Основните играчи на пазара имат свои собствени сили страни за събиране на данни, смята Джули Аск, анализатор във Forrester. Google има информация от имейла, календара и местоположенията ви, докато Apple знае всичко, което правите с вашия смартфон.
Amazon преди всичко знае какво купувате и гледате, но Alexa ще промени това.
Представете си, че водите редовни разговори с микровълновата. Информация за това, което ядеш и кога ядеш може да струва повече за Amazon, отколкото това, което си платил за уреда.