Amazon яде от рекламния пай на Google в САЩ
Апетитът на е-търговеца в рекламния сектор при търсачките става все по-голям
Google все още държи лъвския дял от приходите от реклама в онлайн пространството в САЩ, но очакванията са, че Amazon ще намали господството на гиганта през идните няколко години. Това сочи нова прогноза на eMarketer, цитирана от CNBC.
Очаква се рекламният пазар за търсене в САЩ тази година да нарасне с близо 18% и да достигне 55.17 млрд. долара. Google държи 73.1% от него, което се равнява на 40.3 млрд. долара, сочат данните на eMarketer. Междувременно се очаква Amazon да отбележи ръст от 30% спрямо миналата година, грабвайки 7.09 млрд. долара от приходите през 2019 г., или завземайки 12.9% от пазарния дял. До 2021 г. се очаква компанията да държи 15.9%, а хватката на Google да се свие до 70.5%.
Google и Amazon са две от най-критикуваните технологични компании по отношение на антитръстовите правила в САЩ, а и не само. Неотдавна гигантът в търсенето си навлече нападки заради инструментите си за резервация на пътувания и търсене на работа.
Що се отнася до сектора, обединяващ рекламните платформи за търсене, миналата година Amazon изпревари Microsoft и стана втората по големина в САЩ, по данни на eMarketer. Другите играчи на този пазар са Verizon Media и Yelp . През 2019 г. Microsoft има 6.5%, Verizon Media има 2%, а Yelp има 1.8%.
Рекламният бизнес на Amazon през последните години отбеляза голям ръст. Продавачите могат да наддават при конкретни условия, така че да се показват по-високо в резултатите от търсенето на потребителите.
Миналата година компанията опрости функциите за реклама и ги обедини под ребрандираната шапка „Amazon Advertising“. Компанията се съгласи да закупи рекламен сървър и звено за динамична креативна оптимизация от Sizmek през май – очаква се това да помогне на рекламодателите да поставят реклами и да измерват ефективността, както и да помогне при персонализирането на рекламите чрез използване на събраните данни.