Историята на Nintendo влиза в музей
Музеят в Уджи подчертава многобройните трансформации на емблематичната компания за конзоли и видео игри
Японската корпорация за електроника и компютърни игри Nintendo отваря музей, разказващ историята на емблематичната компания. От следващата седмица феновете на легендарните заглавия Super Mario, The Legend of Zelda, както и на конзолите Game Boy и Switch, ще могат да научат всички подробности, свързани с историята на един от най-известните производители на видеоигри в света.
Разположен в Уджи, в близост до централата на компанията в Киото, музеят подчертава многобройните трансформации на Nintendo. Компанията е основана през 1889 г. като производител на традиционни японски карти за игра „ханафуда“, през 80-те и 90-те години на миналия век тя се превръща в световен гигант в сектора на видеоигрите, след което обаче идва период на упадък. Сега компанията се опитва отново да се нареди сред най--големите, като пуска на пазара нови конзоли и игрови заглавия.
Шигеру Миямото, който е създател на Super Mario и в момента е във висшето ръководство на компанията, посочи, че музеят има за цел да задълбочи разбирането за компанията.
Музеят, който отваря врати за обществеността на 2 октомври, се намира на мястото на фабрика, където са се произвеждали карти за игра, както и център за ремонт на продукти.
Освен емблематични устройства, произведени от компанията, посетителите ще могат да видят и нейни по-малко известни продукти, като бебешката количка Mamaberica и принтера Copilas.
На фона на намаленото потребление на мобилни игри, усилията на Nintendo да се разшири отвъд основния си бизнес набират сила с отварянето на фирмени магазини и използването на своя списък от герои в тематични паркове и филми.
Конзолата Switch има невероятен успех с продажби, надхвърляща 140 милиона бройки, но със забавянето на продажбите вниманието на инвеститорите сега е насочено към перспективите за устройство наследник, като Nintendo трябва да разкрие подробности през текущата финансова година, която приключва на март.